لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۳

«ایران، کره شمالی، پاکستان و اسرائیل نامحبوب‌ترین کشورهای جهان»


در یک نظر سنجی که سرویس جهانی بی بی سی انجام داده ، ایران در صدر کشورهایی است که به عقیده نظردهندگان بیشترین اثر منفی در جهان را دارد.

برپایه این نظرسنجی که در ۲۷ کشور جهان انجام شده، پس از ایران، کره شمالی، پاکستان و اسرائیل به عقیده نظردهندگان بیشترین اثر منفی را در رویدادهای سال ۲۰۱۰ داشته‌اند.

۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی سرویس جهانی بی بی سی معتقدند که ایران در سال ۲۰۱۰ بیشترین اثر منفی را در رویدادهای جهان داشته است که ۳ درصد از نظرسنجی سال ۲۰۰۹ بیشتر است.

مطابق این نظرسنجی امتیاز منفی ایران در کشورهای بریتانیا، کانادا، ایالات متحده، استرالیا و فیلیپین افزایش پیدا کرده است.

به عقیده شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی، آلمان مثبت‌ترین چهره را در میان کشورهای جهان داشته است و محبوبیت برزیل نیز با افزایش ۹ درصدی به ۴۹ درصد رسیده که بدین ترتیب، هفتمین کشور مثبت جهان ارزیابی شده است.

آفریقای جنوبی نیز که در سال ۲۰۱۰ میزبان جام جهانی فوتبال بود، در نظرسنجی امسال با ترقی ۷ درصدی، به محبوبیت ۴۲ درصدی دست یافته است.

برپایه این نظر سنجی اسرائیل نیز در میان کشورهای جهان، دارای رتبه چهارم به لحاظ تاثیر در رویدادهای جهانی است.

این نظر سنجی حاکی از آن است که نظرها در طول سال گذشته درباره اسرائیل تغییر چندانی نکرده اما نظر منفی آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها در مورد اسرائیل در همین مدت «افزایش چشمگیری» داشته است.

در نظر سنجی سرویس جهانی بی بی سی ۲۸ هزار و ۶۱۹ نفر شرکت داشته‌اند و مصاحبه‌ها به صورت حضوری یا تلفنی صورت گرفته است. این نظرسنجی از دسامبر سال ۲۰۰۹ تا ۴ فوریه (پیش از سرنگونی حسنی مبارک) صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG