لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

اوباما: انفجارهای بوستون اقدامی تروریستی بود


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه بمب‌گذاری‌های بوستون را «اقدامی تروریستی» خواند و گفت هنوز مشخص نیست چه فرد یا گروهی مسئول این انفجارهاست.

روز دوشنبه ۲۶ فروردین انفجار دو بمب در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون، به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن دست کم ۱۷۶ نفر منجر شد که حال ۱۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش رویترز، باراک اوباما در کاخ سفید گفت: «هر وقت بمب علیه شهروندان بی‌گناه استفاده می‌شود، اقدام ترویستی است.»

باراک اوباما، در ساعات اولیه پس از وقوع انفجارهای بوستون، از به کاربردن عبارت اقدام تروریستی یا تروریسم خودداری کرده بود.

باراک اوباما افزود: «به ‌هرحال آنچه که ما هنوز نمی‌دانیم این است که چه کسی و چرا این حمله را انجام داده؛ اینکه از سوی یک سازمان تروریستی- خارجی یا داخلی، طراحی و اجرا شده یا اینکه اقدام یک فرد خبیث بوده است.»

از سوی دیگر برخلاف گزارش‌های پیشین که شمار ادوات انفجاری یافت شده را تا هفت عدد هم ذکر کرده بودند، مقام‌های آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که تنها دو بمب در این حمله به‌کار رفته است.

رویترز گزارش می‌دهد روز سه‌شنبه به‌وضوح مشخص بود که نیروهای امنیتی و پلیس در حال آماده‌باش به‌سر می‌برند.

یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته است که صبح روز سه‌شنبه دو مسافر به همراه چمدان‌هایشان پیش از پرواز هواپیمای خطوط یونایتد ایرلاین در فرودگاه لوگان بوستون از هواپیما تخلیه شدند.

در همین فرودگاه یک کیف مشکوک در یک هواپیمای یواس ایرویز، با تدابیر ویژه مورد بازرسی قرار گرفت.

در فرودگاه لا گوآردیا واقع در نیویورک پس از مشاهده یک بسته مشکوک یگان خنثی‌کننده بمب به ترمینال اصلی فرودگاه فراخوانده شد.

باراک اوباما در سخنان روز سه‌شنبه خود از شهروندان آمریکایی خواست هرگونه تحرکات مشکوک را به مقام‌های مسئول گزارش دهند.
XS
SM
MD
LG