لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱
قاهره روز چهارشنبه
قاهره روز چهارشنبه

پوشش زنده؛ صدها کشته و زخمی در چهارشنبه خونین مصر

محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور موقت مصر، پس از کشته و زخمی شدن صدها نفر در چهارشنبه خونین مصر، از سمت خود استعفا کرد. دولت موقت مصر به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. گروه اخوان المسلمین می‌گوید دستکم ۲۶۰۰ نفر کشته شده‌اند.

۰۳:۵۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
وزارت بهداشت مصر کشته شدن ٢٧٨ نفر در مناطق مختلف این کشور تا ساعات پایانی شامگاه چهارشنبه را تایید کرد که ۴۳ نفر از آنها از نیروهای امنیتی هستند.
۰۳:۴۶ ۲۴.۵.۱۳۹۲
اکوادور به نشانه اعتراض سفیر خود را از مصر فراخواند. دربیاینه‌ای که وزارت خارجه اکوادور منتشر کرده، آمده است که پس از کودتا علیه دولت محمد مرسی این کشور را اعتراض مدنی و سرکوب فراگرفته است.
۰۳:۳۰ ۲۴.۵.۱۳۹۲
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داده که واشینگتن ممکن است رزمایش مشترک با ارتش مصر را لغو کند. آمریکا هر دوسال یک بار رزمایش «ستاره درخشان» را با مصر برگزار می‌کند. آمریکا سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ارتش مصر کمک می‌کند. این کمک یکی از مفاد پیمان کمپ دیوید است. آمریکا هر سال ۲۵۰ میلیون دلار نیز کمک اقتصادی به مصر می‌دهد.
۰۲:۲۵ ۲۴.۵.۱۳۹۲
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم اعلام کرد عکاس این خبرگزاری از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته است. این خبرگزاری می‌افزاید عکاسش پس از مداوا کار خود را از سر گرفته است.
۰۲:۱۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
خبرگزاری رویترز تایید کرده که عکاس این خبرگزاری اسماء وجیه از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.
۰۲:۱۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
در درگیری‌های خونین روز چهارشنبه مصر یک تصویر بردار و دو خبرنگار کشته شدند. میک دین ۶۱ ساله تصویربردار شبکه اسکای نیوز بریتانیا، حبیبه احمد عبدالعزیز ۲۶ ساله از گلف نیوز امارات و روزنامه‌نگار مصری احمد عبدل جواد از روزنامه دولتی الاخبار .
۰۰:۴۹ ۲۴.۵.۱۳۹۲
عصام العریان از رهبران گروه اخوان‌المسلمین: همه مصر به محلی برای تحصن نامحدود، تظاهرات میلیونی و نافرمانی مدنی تبدیل خواهد شد.
۰۰:۲۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
سایت اخوان‌المسلمین: ارتش مصر با حمله به تجمع‌کنندگان روبروی وزارت دارایی ده‌ها نفر از آنها را کشت.
۰۰:۱۷ ۲۴.۵.۱۳۹۲
وزارت کشور مصر: محمد البلتاجی و عصام العریان از رهبران گروه اخوان‌المسلمین تاکنون دستگیر نشده‌اند.
۲۳:۵۳ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمد ابراهیم وزیر کشور مصر: هواداران اخوان المسلمین به ۲۱ مرکز پلیس و ۷ کلیسا حمله کردند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG