لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۴

فیس‌بوک نگران است


اگر به تازگی چیزی در فیس‌بوک به اشتراک نگذاشته‌اید یا دوستان و فامیل را از احوال خودتان مطلع نکرده‌اید بدانید که تنها نیستید.

وب‌سایت اینفورمیشن در گزارش مفصلی که منتشر کرده می‌گوید که میزان همخوان کردن مطالب دست اول، نوشته، عکس و ویدئوی تولید شده توسط کاربران، بیش از بیست درصد کاهش داشته است.

برای فیس‌بوک که در سراسر جهان بیش از یک و نیم میلیارد کاربر فعال دارد، این رقم می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. این به این معناست که رشد بسیار زیاد فیس‌بوک در سال‌های گذشته لزوما پایدار نخواهد بود.

به گزارش نشریه فورچون، کاهش به‌روز رسانی‌های شخصی در فیس‌بوک نشان از رشد یک روند جهانی در جوامع همیشه آنلاین دارد. چیزی که به عنوان مکان ويژه‌ای برای همخوان کردن و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و لحظات شخصی شروع به‌کار کرد، روزبه‌روز بیشتر به یک شبکه حرفه‌ای بدل می‌شود. جایی که دیگر آنقدرها هم شخصی نیست و فرد در آن احساس راحتی نمی‌کند.

فیس‌بوک تا به حال موفق شده بود با توجه به تبدیل شدن به یک رسانه اصلی اجتماعی در سطح جهان، همچنان کاربرانش را درگیر خود نگه دارد. چراکه حالا دیگر فیس‌بوک به یک ابزار اصلی برای در ارتباط ماندن با فامیل و دوستان و خبردار شدن از وقایع دور و نزدیک بدل شده است. فیس بوک هنوز نخستین جایی است که افراد برای اعلام خبرهای مهم زندگی مثل ازدواج و بچه‌دار شدن یا مهاجرت به شهر دیگر از آن استفاده می‌کنند. اما تا کی این روند ادامه خواهد یافت؟

البته کاهش مطالب شخصی در فیس‌بوک به معنای کاهش مطالب همخوان شده در این شبکه اجتماعی نیست. به گزارش سافت پدیا، افراد بیشتر از همیشه در فیس‌بوک مطلب به اشتراک می‌گذارند و بیشتر از همیشه در آن وقت صرف می‌کنند، اما آنچه باعث نگرانی تیم فیس‌بوک شده است،‌ کاهش مطالب «شخصی و خصوصی» است. مطالبی مثل به‌روز رسانی استتوس، یا عکس‌های شخصی و خانوادگی که به تازگی بیشتر در اینستاگرام یا اسنپ‌چت منتشر می‌شوند تا فیس‌بوک.

فیس‌بوک گرووهی از کارشناسان را گردهم آورده تا دلیل این نزول در به اشتراک‌گذاری مطالب خصوصی را پیدا کنند. این گروه به‌دنبال راهی برای دوباره درگیر کردن این کاربران قدیمی فیس‌بوک است.

یکی از راه‌‌کارهای فیس‌بوک اضافه کردن امکان ویدوی زنده است که به تازگی برای تعداد محدودی از کاربران به راه افتاد. یکی دیگر از راهکارهای فیس‌بوک که از سال قبل راه‌اندازی شده بخش «در این روز» است که نشان می‌دهد کاربر در آن روز مشخص از تقویم در سال‌های قبل چه چیزهایی را در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته یا با چه کسی دوست شده است.

XS
SM
MD
LG