لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۲۷

گزینه‌های تازه برای ابراز احساسات در فیس‌بوک


حالا دیگر برای ابراز احساساتان در فیس‌بوک گزینه‌های بیشتری از «لایک» (یا خوش‌آیند) دارید.

به گزارش سی ان ان فیس بوک که مدت‌هاست تحت فشار برای اضافه کردن گزینه‌های بیشتری برای نشان دادن احساسات متفاوت است، پنج گزینه «عشق»، «هاها»، «واو» (کلمه‌ای برای نشان دادن اعجاب و شگفتی در زبان انگلیسی) ، «غمگین» و «عصبانی» را در کنار «لایک» در اختیار کاربرانش قرار داده است.

فیس‌بوک که حالا به یکی از پر کاربرترین سایت‌های جهان تبدیل شده است مدت‌ها در برابر ایده داشتن دکمه «دیسلایک» یا «ناخوش‌آیند» در برابر «لایک» یا «خوش‌آیند» مقاومت می‌کرد. مارک زاکربرگ، موسس این وب‌سایت، چندی قبل گفته بود که به دنبال راه‌هایی برای نشان‌دادن «همدردی» در فیس‌بوک هستند و به زودی زود طرحی را برای آزمایش به کاربران ارائه خواهند کرد. دلیل فیس‌بوک برای نداشتن دکمه‌ دیسلایک این بود که قرار نیست منفی‌گرایی یا نفرت توسط فیس‌بوک پراکنده شود. در واقع آنها نمی‌خواستند کاربران از ابزار فیس‌بوک برای نشان دادن عصبانیت، خشم، یا آزار دیگران استفاده کنند یا به هم رای منفی بدهند.

اما با اضافه کردن این پنج گزینه جدید می‌توان احساسات متفاوتی را به نوشته‌ها، عکس‌ها یا ویدوهایی که دوستانتان در فیس بوک همخوان می‌کنند نشان دهید.

در نسخه موبایلی فیس‌بوک، باید چند لحظه انگشتانتان را روی دکمه «لایک» نگاه داشته باشید تا گزینه‌های دیگر نشان داده شوند. در نسخه کامپیوتری، این گزینه‌ها در کنار لایک قابل رویت است.

به گزارش سی ان ان، محققان، مهندسان و مسئولان محصولات فیس‌بوک بیش از یک سال است که در حال تحقیق و آماده‌سازی این گزینه‌ها هستند. آنها با جامعه‌شناسان و گروه‌های متمرکزی از کاربران جلسات متعددی برگزار کرده‌اند تا سر انجام این پنج گزینه را مناسب برای ارائه جهانی یافتند. به نظر می‌رسد شکلک‌های مربوط به این پنج گزینه، از محبوب‌ترین گزینه‌های مورد استفاده کاربران هستند.

سامی کراگ، یکی از مدیران محصولات فیس بوک می‌گوید که پیدا کردن گزینه‌هایی که در سراسر جهان قابل شناسایی کاربران باشند و همینطور همه از آنها استفاده کنند، بزرگترین چالش در راه انتخاب این گزینه‌ها بود.

قبل از راه‌اندازی جهانی این سرویس در روز چهارشنبه، فیس‌بوک این گزینه‌ها را به طور آزمایشی در چند کشور از جمله اسپانیا، ایرلند، شیلی، و فیلیپین ارائه کرده بود. کراگ می‌گوید که بازخوردهای این آزمایش مثبت بوده و گزینه «عشق» (یا همان لاو)‌بیشترین محبوبیت را بین کاربران پیدا کرده است.

XS
SM
MD
LG