لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

فرشید گرائیلی و بقیه مدعیان «جادوگری» در فوتبال ایران


فرشید گرائیلی
فرشید گرائیلی

اغلب دوست ندارند جادوگر یا رمال معرفی شوند. خصوصاً که فعالیت با چنین عناوینی، منع قانونی هم دارد. به همین خاطر ترجیح می‌دهند از آنها به عنوان افرادی با «نیروهای ماورایی» یاد شود.

فرشید گرائیلی در فوتبال ایران از بقیه همکارانش سرشناس‌تر است. او تایید کرده که با بسیاری از ملی‌پوشان و مربیان مطرح فوتبال در ارتباط بوده و در موفقیت‌شان سهم داشته. یکی از این مربیان، پسرعموی خود اوست که حالا با تیم صنعت ساری در جام حذفی شگفتی‌ساز شده و دو تیم لیگ برتری ملوان بندرانزلی و پیکان را از گردونه مسابقات حذف کرده.

فرشید گرائیلی درباره کارنامه خودش بارها از یک دروازه‌بان صحبت کرده است. «نیرویی در من بود که منتقل می‌کردم به این دروازه‌بان و او دیگر گل نمی‌خورد.»

سایت خبرآنلاین در واکنش به اظهارات گرائیلی، مصاحبه‌ای با مهدی رحمتی انجام داد و انکار او را از هرگونه ارتباط با گرائیلی منتشر کرد.

اما گرائیلی به هفته‌نامه همشهری تماشاگر گفت: «دورانی که این دروازه‌بان با من بود، هر جا می‌رفت مرا می‌برد. بلیت می‌گرفت که در تمام سفرها همراهش باشم. در هتلی که تیم اقامت داشت، برایم اتاق رزرو می‌کرد. در بازی‌ها به استادیوم می‌رفتم تا گل نخورد.»

گرائیلی درباره پیامدهای قطع ارتباط با دوست دروازه‌بانش گفته: «با آن همه افتخار، آخرش نتوانست به جام‌ جهانی برود. آنقدر بازیکنان ملی سراغ من می‌آیند که اگر بگویم باورتان نمی‌شود. حتی با ۱۰ مربی لیگ برتری کار کرده‌ام.»

پس از بازی صنعت ساری با پیکان، تصویر نایلون‌های گره خورده پشت تور دروازه مهدی رحمتی در رسانه‌ها منتشر شد. فرشید گرائیلی هر دو نیمه پشت دروازه رحمتی نشست. او در پایان گفت: «بهش بگین حق به حقدار می‌رسه»

عجیب آنکه سرمربی صنعت ساری نیز در مصاحبه پس از بازی، به رحمتی اشاره کرده و یادآور شده: «همه بازیکنان و مربیان تیم ما که ۳۰ نفر هستیم، یک چهارم رحمتی پول گرفته‌ایم.»

خود فرشید گرائیلی هم به روزنامه شهروند گفت: «او زمانی که در استقلال ۱۵ ‌میلیون تومان قرارداد داشت هر روز پیش من بود اما وقتی قراردادش شد یک میلیارد و پانصد‌ میلیون دیگر تحویلم نگرفت.»

فقط فرشید گرایلی نیست و افراد دیگری هم ادعای برخورداری از نیروهای اعجاب‌انگیز، توانایی جادوگری و قدرت طلسم‌شکنی‌ دارند. آنها مدعی‌اند با سحر و جادو می‌توانند زمینه موفقیت یا ناکامی یک تیم را فراهم کنند.

یکی از مربیان لیگ برتری درباره جادوگری به نام ح – الف به پیام نو گفته: «با چند مربی مطرح ارتباط داشته و پول چشمگیری هم به جیب زده. یک روز من را به خانه‌اش بردند. در باغی که هرکسی جرات نزدیک شدن نداشت. آنجا به هیچ‌وجه آدم عادی شرایط یک ساعت زندگی را هم ندارد. دوستانش گفتند این جادوگر به خاطر کارهای ماورایی، باید شرایط زندگی‌اش اینگونه باشد.»

خبرگزاری ایسنا در توضیح این ملاقات، به نقل از مربی شاغل در لیگ برتر نوشته: از جادوگر سوال کردم چه کاری می‌توانید انجام دهید. گفت در ازای پول، قدرتی دارم که هر تیمی را اگر بخواهم، طلسم می‌کنم تا شرایط موفقیت تیم شما را فراهم کنم.

رضا رهقی سرپرست پیکان در خصوص استقرار جادوگر پشت دروازه‌ رحمتی به فارس نیوز گفته: به ما قبل از بازی هم گفته بودند اما شخصاً اعتقادی به این موارد ندارم. به هر حال ما اگر در طول۹۰ دقیقه تمام می‌کردیم، این مسائل هم به وجود نمی‌آمد.

بهنام ابوالقاسم‌پور سرپرست راه آهن هم می‌گوید:‌ شنیده‌ام برخی مربیان خاص دست به این کارها می‌زنند اما زشت است در فوتبالی که به سمت علم‌گرایی می‌رود برخی‌ها بخواهند دست به این کار بزنند. دین ما هم این مسئله را منع می‌کند. امیدوارم اگر مسئله‌ای وجود دارد کمیته اخلاق رسیدگی کند و جلوی آن را بگیرد.

روزنامه شهروند به نقل از فرشید گرائیلی نوشته: شما خبرنگارها یک آدمی که بدون علم فوتبال می‌تواند نتایج را تغییر دهد این‌قدر خراب می‌کنید که دیگر نتواند سرش را بالا بگیرد. من نیرویی دارم که وقتی به ورزشگاه می‌روم، تیم می‌برد. از مهدی رحمتی کینه داشتم و به ورزشگاه رفتم تا هم باعث باخت رحمتی شوم و هم به پسر عمویم کمک کنم.

او در پاسخ به این سئوال که چگونه به چنین نیرویی دست یافته، می‌گوید: شنیده‌اید می‌گویند طرف دندان پزشکی را تجربی یاد گرفته؟ من هم به صورت تجربی علم روانشناسی را بلدم. قبل از جام‌جهانی ۲۰۰۶ به دکتر دادکان گفتم اجازه بده همراه تیم به آلمان بیایم، از گروه صعود می‌کنیم، گوش نکرد تا برکنارش کردند!

او گفته مجید جلالی که نماد علم‌گرایی در فوتبال ایران است هم یک بار با پدرش نزد او آمده‌اند.

محمد مایلی‌کهن در جلسه کانون مربیان درباره حضور رمال‌ها در فوتبال ایران، با ایراد اتهام به وکیل یکی از مربیان مشهور که با او سال‌هاست پرونده قضایی دارد، گفته: برای ما ثابت شده که این کارها را می‌کنند. اتفاقاً رابط رمال‌ها کسی بود که الان به عنوان نماینده یکی از آقایان، امورات را انجام می‌دهد و نامش هم ب - د است.

XS
SM
MD
LG