لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

توقف مجدد پرسپولیس؛ علی کریمی نماد اعتراض تماشاگران


در ادامه هفته یازدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران تیم‌های پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس در رده سیزدهم قرار گرفت و سایپا هم پنجم است.

مهم‌ترین اتفاق این مسابقه ضربه پنالتی به سود پرسپولیس بود که مهرداد پولادی در دقیقه ۷۰ پشت این ضربه ایستاد. مدافع چپ تیم ملی ایران در شکستن قفل دروازه سایپا ناکام ماند. از این لحظه به بعد بی‌آنکه دو دستگی بین هواداران پرسپولیس باشد، تشویق علی کریمی در ورزشگاه طنین‌انداز شد. آنها ضمن درخواست برای بازگشت کریمی از مانوئل ژوزه هم می‌خواستند که پرسپولیس را ترک کند.

مهرداد پولادی که پنالتی تیمش را هدر داده بود در پایان بازی درباره تشویق علی کریمی از سوی هواداران، به خبرنگاران گفت: «۷۰ سال دیگر هم بازیکنی مثل کریمی به فوتبال ایران نمی‌آید. او بزرگ تیم است. رویانیان با درایتی که دارد این مشکل را حل می‌کند و همه چیز درست می‌شود.»

در این بازی غیر از موقعیت‌هایی که پرسپولیس توسط پولادی، قاضی و حسینی از دست داد، در طرف مقابل هم کاوه رضایی مهاجم ۲۰ ساله سایپا طی حضور درخشان نیم ساعته‌اش در زمین، یک بار دیرک افقی دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد و سپس یک فرصت طلایی دیگر را نیز از کف داد. شعیب امیری هم که دقیقه ۹۲ به زمین آمده بود، سی ثانیه پس از ورودش یک موقعیت ایده آل را ناباورانه هدر داد.

در ترکیب سایپا رحمان احمدی، اسحاق سبحانی، حامد شیری، مجید ایوبی، سجاد شهباززاده، ابراهیم شکوری، ابراهیم صادقی (روزبه شاه علیدوست)، محسن یوسفی (کاوه رضایی)، مجید غلام‌نژاد، میلاد غریبی و سعید دقیقی (شعیب امیری) بازی کردند.

برای پرسپولیس نیلسون، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، علیرضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، مهدی مهدوی‌کیا، میثم نقی‌زاده، محمد نوری (دقیقه ۶۴ هادی نوروزی)، محمد قاضی (دقیقه ۷۲ ایمون زاید) و جواد کاظمیان (دقیقه ۴۶ کریم انصاری‌فرد) به میدان رفتند.

ژوزه: ۳ پنالتی تیمم گرفته نشد

مانوئل ژوزه پس از تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل سایپا در نشست خبری گفت: می‌توانستند ۳ پنالتی برای ما بگیرند. خطا روی نورمحمدی صددرصد پنالتی بود که به اشتباه بازیکن ما کارت زرد هم گرفت. چرا پنالتی‌های ما را نمی‌گیرند. فیلم بازی را در رختکن دیدم و ۳ پنالتی ما نادیده گرفته شد.

ژوزه درباره شعار هواداران علیه خودش گفت: زیاد ناراحت نمی‌شوم. من هم این شرایط را دوست ندارم. ۵۰ سال است که در فوتبال هستم و در خیلی از زمان‌ها بردهای بزرگی به دست آورده‌ام و هرگز خودم را گم نکرده‌ام و حالا هم خودم را عصبی و ناراحت نمی‌کنم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه یادآور شد: از تماشاگران می‌خواهم عصبانیت را کنار بگذارند و تیم را حمایت کنند. نیمکت نشینان ما امروز مثل بازیکنان داخل زمین، تیم را حس می‌کردند. فضایی چنین شاد را ایجاد کردیم که بازیکنان احساس آرامش کنند.

ژوزه درباره پنالتی هدر رفته تیمش گفت: حتی رونالدو و مسی هم در زدن پنالتی اشتباه می‌کنند. هیچ وقت پولادی را به خاطر خراب کردن پنالتی دار نمی‌زنم. او صد درصد آماده نبود اما تمام تلاش خود را انجام داد.

سرمربی سابق الاهلی مصر درباره اینکه چه راه حلی برای بحران پرسپولیس دارد، گفت: «نمی‌خواهم بدون قهرمانی از پرسپولیس بروم. اگر اخراجم کنند اشتباه می‌کنند. هیچ دخالتی در بستن تیم نداشتم. دیدید که در اصفهان بازیکنان ما را مسموم کردند و چه اتفاق‌هایی برای ما رخ داد. پنج بازیکن مسموم بودند و یکی این بلا را سر آنها آورده.»

مجتبی تقوی سرمربی سایپا هم درباره ادعای ژوزه که پنالتی‌های دیگری باید برای پرسپولیس گرفته می‌شد، گفت: داور خیلی خوب سوت زد و بی‌دلیل نیست که فغانی یکی از داوران منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیاست.
XS
SM
MD
LG