لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۹

پرسپولیس پیکان را ۶ تایی کرد


بازی پرسپولیس-پیکان
بازی پرسپولیس-پیکان
در آخرین دیدار از هفته چهاردهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم پرسپولیس با برتری پرگل مقابل پیکان از بحران خارج شد. این بازی در ورزشگاه آزادی با حضور هشت هزار تماشاگر برگزار شد و به برتری جالب توجه ۶-۰ پرسپولیس انجامید.

کریم انصاری‌فرد که در ۱۳ بازی قبل فقط یک گل زده بود، مقابل پیکان خوش درخشید و هت تریک کرد. علیرضا نورمحمدی، محمد نوری و محمد قاضی دیگر گل‌های پرسپولیس را وارد دروازه فابیو دوس‌سانتوس سنگربان برزیلی پیکان کردند. سرخپوشان تهران با این پیروزی ۱۷ امتیازی شدند و به رده یازدهم جدول رسیدند.

در این بازی شش گل به ثمر رسید اما در پنج بازی دیگر، جمعاً فقط دو بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت! بازی ذوب آهن با راه آهن به تساوی بدون گل انجامید. صبا قم و فولاد خوزستان نیز به همین نتیجه رضایت دادند. صنعت نفت هم در آبادان مقابل مس کرمان به تساوی ۰-۰ بسنده کرد.

ملوان در بندرانزلی با گلزنی عباس رافخایی از سد آلومینیوم هرمزگان گذشت. رافخایی حالا با ۱۰ گل در صدر جدول گلزنان در حاشیه امنیت قرار دارد. فجرسپاسی هم با همین نتیجه از سد سایپا گذشت.

اما در روز طلایی پرسپولیس، در ترکیب این تیم نیلسون، سیدجلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوری (دقیقه ۸۰ سامان آقازمانی)، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، میثم نقی‌زاده، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، کریم انصاری‌فرد (دقیقه ۷۴ جواد کاظمیان) و هادی نوروزی (دقیقه ۷۰ محمد قاضی) به میدان رفتند.

هواداران پرسپولیس بعد از گل ششم تیمشان مقابل پیکان، دقایقی با شادمانی و با کنایه به برتری تاریخی این تیم مقابل استقلال در سال ۱۳۵۲، شعار «استقلال- پیکان، پیوندتان مبارک» را سر می‌دادند!

ویسی استعفا داد

عبدالله ویسی پس از شکست پیکان در نشست خبری با اعلام اینکه استعفا داده است، گفت: «مربی تیمی که با ۶ گل می‌بازد و انتظارش از بازیکنان برآورده نمی‌شود جز تسلیم و خداحافظی چیزی ندارد. در چهار بازی ۲۰ گل خوردیم. شرم‌آور است و در دنیا نظیر ندارد. قسمت این بود که پیرمردی که در ایران مظلوم واقع شده بماند و من جوان کنار بروم.»

سرمربی جوان تیم پیکان در ادامه گفت: «اشکال از من است. انسان‌های شجاع ایراد‌هایشان را می‌گویند و من نتوانستم این ایراد را برطرف کنم. با یک نتیجه افتضاح بازی را واگذار کردیم. فوتبال مقداری نامهربانی و کلک می‌خواهد و تعداد کمی از مربیان این کار‌ها را انجام می‌دهند.»

بازیکن پیشین تیم ملی ایران و سرمربی فصل قبل صبا قم همچنین یادآور شد: پرسپولیس زخم خورده و داغان بود و سر ما عقده‌هایش را خالی کرد! فاصله ما با پرسپولیس ۶ گل نبود اگر دفاعی بازی می‌کردیم. اما دوست دارم مردم از فوتبال لذت ببرند. بازی کثیف را دوست ندارم. برخی می‌خواستند من بروم و شاید با رفتنم چیزی گیر آنها می‌آید. همین الان ۵ خبرنگار گفتند خداحافظ ویسی!

عبدالله ویسی سپس خطاب به خبرنگاران گفت: «یکی از همکاران شما که برخلاف شما شرافت ندارد، لیستی آورد و گفت از من بازیکن بگیر تا از تو حمایت کنم اما من این کار را نکردم. خانه، زن و ماشین دارم و دهاتی هستم. می‌روم و در ‌‌نهایت کشاورزی می‌کنم.»

به رغم استعفای ویسی، خبرگزاری‌ها به نقل از مسئولین باشگاه پیکان گزارش داده‌اند که آنها با استعفای سرمربی تیم خود موافقت نکرده‌اند و خواستار ادامه همکاری او در ادامه فصل جاری لیگ بر‌تر هستند.

ژوزه: از استعفای ویسی متاسفم

مانوئل ژوزه در ابتدا تاسف خود را از اینکه سرمربی حریف استعفا کرده ابراز کرد و یادآور شد که این اتفاق بخشی از زندگی هر مربی است.

ژوزه درباره اینکه باز هم تماشاگران علی کریمی را تشویق کردند و دوست داشتند او نیز در این جشن شرکت می‌کرد، گفت: در این مورد نمی‌خواهم صحبت کنم. اما از تماشاگران می‌خواهم همیشه مثل امروز تیم را حمایت کنند.

سرمربی پرتغالی پرسپولیس ادامه داد: «انتظارات از پرسپولیس بالاست. به این خاطر که این تیم یک باشگاه بزرگ است و این مسئله عادی است. از انتقادات ناراحت نمی‌شوم و همانطور که با شکست قبلی امیدم را از دست ندادم با این پیروزی هم فکر نمی‌کنم بهترین مربی هستم.»

با توجه به یادآوری برد ۶ بر صفر مقابل استقلال از سوی هواداران، ژوزه درباره اینکه آیا از آن مسابقه تاریخی اطلاعی داشته است، گفت: «روی نیمکت وقتی هواداران شعار می‌دادند یحیی گل محمدی این مسئله را برایم تعریف کرد و از این موضوع با خبر شدم. همین که اعتماد به نفس تیمم بالا رفته و بازیکنانم رشد کرده‌اند اتفاق بسیار خوبی است.»

مهدی مهدوی کیا کاپیتان پرسپولیس هم درباره جلسه با سرمربی این تیم برای بازگشت علی کریمی به خبرنگاران گفت: ژوزه با بازگشت کریمی موافقت اولیه خود را اعلام کرده. امیدوارم سوءتفاهم‌ها برطرف شود. علی نیز موافق است به تیم بازگردد. امیدوارم این موضوع ختم به خیر شود.
XS
SM
MD
LG