لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

برتری استقلال و سپاهان؛ رقابت آبی و زرد در صدر جدول


با انجام سه بازی معوقه به دلایل مختلف از جمله کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران، تعداد بازی‌ها در جدول لیگ بر‌تر یکدست شد و حالا همه تیم‌ها ۱۵ بازی برگزار کرده‌اند. با انجام این سه مسابقه استقلالی‌ها موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت کردند.

آبی‌پوشان تهران حالا با ۳۱ امتیاز صدرنشین هستند و در آستانه قهرمانی در نیم فصل قرار دارند. سپاهان ۲۷ امتیازی است و ملوان با ۲۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است. رقابت در پایین جدول هم حساس‌تر از تمام ادوار پیشین لیگ بر‌تر است. زیرا امسال چهار تیم سقوط خواهند کرد. چهار تیمی که فعلاً عبارت‌اند از گهر زاگرس دو رود، صنعت‌نفت آبادان، ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم‌سازی هرمزگان. با تحولاتی که در هر چهار تیم ایجاد شده، شاید در نیم فصل دوم، چهار تیم دیگر جای این چهار تیم سختکوش را بگیرند.

شرح بازی‌ها و حاشیه‌های سه بازی معوقه که عصر پنجشنبه برگزار شد در ادامه آمده است.

سپاهان ۲ گهر دو رود ۱

سپاهان با برتری در واپسین دقایق مقابل گهر به رده دوم جدول صعود کرد. این تیم در ورزشگاه فولادشهر و در حضور فقط ۱۵۰۰ تماشاگر به مصاف گهر رفت و در حالی پیروز شد که گل اول بازی را لرستانی‌ها به ثمر رسانده بودند.

محمدرضا خلعتبری ستاره ملی‌پوش سپاهان دو بار برای سپاهان گلزنی کرد و امین ترکاشوند نیز تک گل گهر را به ثمر رساند. داور مسابقه، آرمان قاسمی از گهر و حسین مرادمند از سپاهان را اخراج کرد.

عده‌ای از هواداران گهر بعد از اینکه گل دوم را دریافت کردند، تعدادی از صندلی‌های ورزشگاه را شکستند و به زمین پرتاب کردند. آنها معتقد بودند گل سپاهان به دلیل عدم رعایت بازی جوانمردانه به ثمر رسیده است. با این شکست گهر همچنان در رده آخر جدول باقی ماند.

محمد مایلی‌کهن سرمربی گهر در پایان بازی با کنایه با اظهارات جنجالی هفته گذشته امیر قلعه‌نویی، از او انتقاد کرد. قلعه‌نویی گفته بود نظامیان و سیاسیون نباید وارد فوتبال شوند.

مایلی کهن در این باره به خبرنگاران گفت: عزیزانی که این مباحث را مطرح می‌کنند خودشان از رانت‌ها ‌‌نهایت استفاده را کرده‌اند و حالا این مسائل را بد می‌دانند. آقایان خودشان از رانت استفاده کردند، پس حالا نباید چنین حرف‌هایی بزنند و منصفانه نیست.

استقلال ۲ پیکان ۰

در روزی که تعداد اندک تماشاگران نیز نسبت مستقیمی با کیفیت فنی نازل بازی داشت، صدرنشین لیگ بر‌تر در غیاب جواد نکونام، آرش برهانی و فابیو جان‌واریو با دو گل از سد پیکان گذشت. آبی‌پوشان با این برد به یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل رسیدند.

هر دو گل این تیم در نیمه دوم به ثمر رسید. سیاوش اکبرپور و میلاد میداودی برای استقلال گلزنی کردند. میداودی که به خاطر محرومیت برهانی پس از مدت‌ها از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفته بود، در نیمه اول نیز یک ضربه ایستگاهی زیبا را نواخت. گل او هم با ضربه‌ای آکروباتیک به ثمر رسید. پیکان در پی این شکست، با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم باقی‌ماند.

داور مسابقه به خسرو حیدری و حنیف عمران‌زاده از استقلال کارت زرد نشان داد. عمران‌زاده روی نیمکت بود که از داور کارت زرد گرفت.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، علی حمودی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده (دقیقه ۲۳ میثم حسینی)، جی‌لوید ساموئل، میثم بائو، سیاوش اکبرپور، امین منوچهری، خسرو حیدری و میلاد میداودی به میدان رفتند.

تماشاگران استقلال به محض دیدن امیر قلعه‌نویی، علیه عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما شعار دادند که واکنشی به اظهارات هفته گذشته قلعه‌نویی علیه ضرغامی بود.

امیر قلعه‌نویی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بازی با کیفیتی نبود، درباره اعتراض باشگاه مس به مذاکره استقلال با رضا عنایتی گفت: قاسم‌پور سرمربی مس گفته ما تمرکز عنایتی را بهم زدیم. عنایتی هفته پیش گل سه امتیازی زده پس چطور تمرکزش بهم خورده؟

قلعه نویی ادامه داد: نمی‌دانم این چه صحبت‌هایی است که انجام می‌شود. اگر نمی‌توان مذاکره کرد چرا نقل و انتقالات نیم فصل گذاشته‌اند؟ خدا کند تمرکز بازیکنان ما هم بهم بخورد و گل سه امتیازی بزنند!

عبدالله ویسی سرمربی پیکان هم با اشاره به تقویت تیمش در نیم فصل دوم گفت: بازیکنانی به تیم ما اضافه می‌شوند. پیکان در نیم فصل دوم تیم بهتری خواهد شد. ساختارمان و دفاعمان را سامان می‌دهیم.

راه‌آهن ۱ مس کرمان ۱

راه‌آهن در دیدار خانگی مقابل مس به تساوی رضایت داد. این دو تیم در ورزشگاه اکباتان به مصاف هم رفتند. گل مس را شهرام گودرزی در دقیقه ۲۲ به ثمر رساند. او به اردوی تیم ملی برای بازی‌های غرب آسیا دعوت شده است.

اما علیرضا عباسفرد در دقیقه ۸۴ توانست گل تساوی را برای راه‌آهن وارد دروازه تیم میهمان کند. این مهاجم ملی پوش در بازی دوستانه مقابل تاجیکستان گلزنی کرد و در دقایق پایانی بازی با ازبکستان نیز به زمین آمد.

با این نتیجه راه آهن ۲۳ امتیازی شد و مس کرمان جمع امتیازهای خود را به عدد ۲۰ رساند. هر دو تیم در کمرکش جدول قرار دارند اما موقعیت راه آهن بهتر است.

علی دایی سرمربی راه‌آهن درباره اعتراض تیم حریف به عدم رعایت بازی جوانمردانه از سوی شاگردان علی دایی گفت: «قانون نوشته‌شده‌ای وجود ندارد که بازی جوانمردانه را تعریف کند. اگر بازیکنم توپ را بیرون می‌زد شک می‌کردم که عقل دارد. باید مطمئن شوید که بازیکن حریف ۱۰۰ درصد مصدوم شده و آن موقع توپ را بیرون بزنید. نمی‌شود ما ۳ امتیاز را تقدیم حریف کنیم به علت اینکه بازیکنی خود را زمین انداخته.»
XS
SM
MD
LG