لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۵

استقلال با ۵ گل به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید


بازی استقلال و ابومسلم عکس از مهدی مریزاد
بازی استقلال و ابومسلم عکس از مهدی مریزاد
در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، استقلال با پیروزی پرگل مقابل ابومسلم مشهد راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

یک روز پس از آنکه پرسپولیس چهار بار دروازه نفت تهران گشود، آبی‌پوشان تهران هم موفق شدند پنج بار دروازه رقیب خراسانی خود را که در دسته اول توپ می‌زند، باز کنند. به این ترتیب شاگردان امیر قلعه‌نویی برای راهیابی به فینال باید مقابل سپاهان اصفهان قرار بگیرند.

دیدار تیم‌های استقلال و ابومسلم در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر و در ورزشگاه آزادی برگزار شد. گل اول را جی لوید ساموئل با ضربه سر به ثمر رساند. گل دوم را هم فرزاد حاتمی با ضربه سر در نخستین دقیقه از نیمه دوم وارد دروازه کرد.

این گل روی ارسال کرنر مجتبی جباری که از ابتدای نیمه وارد میدان شده بود به ثمر رسید.

ابومسلمی‌ها روی این گل معترض بودند و عقیده داشتند که جباری قبل از سوت داور، کرنر را ارسال کرده است. به همین خاطر بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و با ضربه چیپ به وسط دروازه، تیمش را به گل سوم رساند. دو دقیقه بعد فرزاد حاتمی زیبا‌ترین گل بازی را با چرخشی تماشایی و شلیکی مهیب از پشت محوطه جریمه در مقابل دیدگان سرمربی تیم ملی که در ورزشگاه حضور داشت به ثمر رساند.
حاتمی خودش را دو گله و تیمش را چهار گله کرد.

پژمان منتظری هم گل‌ پنجم استقلال را با پاس آرش برهانی زد. ابومسلم پیش از این تیم‌های پیکان و صبا قم که در لیگ بر‌تر فوتبال حضور دارند را از گردونه جام حذفی بیرون انداخته بود. آبی‌های پایتخت نیز با پیروزی‌ مقابل سایپا به این مرحله رسیده بودند.

هادی برگی‌زر سرمربی ابومسلم قبل از شروع مسابقه وعده حذف استقلال به عنوان سومین تیم لیگ برتری را داده بود. استقلال با پیروزی در این دیدار باید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال به مصاف سپاهان اصفهان برود. میزبان این دیدار با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.

در این بازی در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حسن اشجاری، علی حمودی، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، میثم بائو (۴۶- مجتبی جباری)، فرزاد حاتمی، خسرو حیدری (۶۸- ویسنته آرزه)، و عباس محمدرضایی (۵۸- آرش برهانی) بازی کردند.

حسین هوشیار دروازه‌بان فصل قبل پرسپولیس که سابقه حضور مقابل استقلال در شهرآورد را هم دارد، در ترکیب ابومسلم قرار نگرفت و روی نیمکت نشست.

امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال در پایان بازی با اشاره به نیم فصل دوم لیگ بر‌تر گفت: «ایمان موسوی، آْرش برهانی و جباری بازیکنانی هستند که می‌توانیم آنها را جا به جا کنیم و تغییرات تاکتیکی نسبت به نیم فصل اول متفاوت است. ضمناً باید به هوش جباری تبریک بگویم که باعث شد گل دوم را به ثمر برسانیم. با درایت او دفاع ابومسلم را جابجا کردیم.»

صعود سپاهان و داماش به نیمه‌نهایی

بازی فجرسپاسی مقابل داماش گیلان پس از ۹۰ دقیقه بدون گل به پایان رسید و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد. تلاش دو تیم باز هم بی‌نتیجه ماند تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند. جایی که داماش گیلان ۴ بر ۳ به برتری رسید.

علیرضا نظیف کار، علیرضا جهانبخش، محمدرضا مهدوی و ابوذر رحیمی برای داماش پنالتی‌ها را به گل تبدیل کردند. آبشک و حاجی‌زاده پنالتی خود را از دست دادند.

همچنین نظری، حسینی و کاظمی برای فجرسپاسی پنالتی را به گل تبدیل کردند. اما اسماعیلی، محمد انصاری و جابر انصاری ناموفق بودند. داماش گیلان در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی پرسپولیس و ذوب آهن خواهد رفت.

سپاهان و صنعت نفت آبادان هم از مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند. این مسابقه با برتری ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید. گل‌های سپاهان را اروین بولکو اهل آلبانی و فرشید طالبی به ثمر رساندند. سپاهان با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد تا حریف استقلال شود.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان به خبرنگاران گفت تیمش مستحق این پیروزی بود و از حالا فقط به بازی بعدی تیمش که شهرآورد اصفهان در لیگ بر‌تر و مقابل ذوب آهن ته جدولی اما احیا شده است می‌اندیشد و نیاز مبرمی به سه امتیاز آن بازی دارد.

آلفردو کاسیمیرو سرمربی پرتغالی صنعت نفت آبادان هم پس از شکست تیمش گفت: «ما با تیم دوم خود در این مسابقه حاضر شده بودیم. برخی بازیکنانم برای اولین بار بود که بازی می‌کردند. جوانمردانه نبود که از مسابقات کنار بکشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ترکیب جوان به میدان بیاییم.»
XS
SM
MD
LG