لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

تساوی استقلال در قطر؛ برتری سپاهان مقابل النصر


 بازی سپاهان و النصر در وزرشگاه فولادشهر
بازی سپاهان و النصر در وزرشگاه فولادشهر
در ادامه دور نخست از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در قطر مقابل الریان به تساوی ۳-۳ رسید و سپاهان در خانه۰-۳ از سد النصر امارات گذشت.

روز گذشته نیز تراکتورسازی در تبریز با نتیجه ۱-۳ الجزیره امارات را شکست داد. به این ترتیب در دور اول رقابت‌ها، هر سه نماینده ایران بدون شکست ماندند.

گل‌های استقلال مقابل الریان را جی‌لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند. برای نماینده قطر نیز تابه‌تا از روی نقطه پنالتی، موسی هارون و نیلمار گل‌ زدند.

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه نخست بازی دو موقعیت گلزنی به دست آورد اما ضربه‌های آرش برهانی و سیاوش اکبرپور راهی به چارچوب نیافت. در دقیقه ۳۰ نیز مجتبی جباری و سیاوش اکبرپور دو بار پیاپی به تیر دروازه کوبیدند. در دقیقه ۵۵ نیز حنیف‌ عمران‌زاده گل زد که کمک داور آفساید گرفت. عمران‌زاده روزی ضعیف را در خط دفاعی تیمش سپری کرد و عملکردی پراشتباه داشت.

وقتی پنالتی نکونام در دقیقه ۸۵ گل شد، این تیم فقط دقایقی کوتاه تا پایان مسابقه و تصاحب سه امتیاز شیرین زمان داشت، اما تعلل رحمتی در خروج از دروازه و ناهماهنگی در خط دفاعی باعث شد باز هم الریان به گل برسد. به طور کلی آبی‌پوشان در این بازی می‌توانستند به پیروزی برسند اما مجموع عواملی که قلعه‌نویی نیز در پایان بازی اشاره کرده، باعث شد در اولین گام فقط یک امتیاز بگیرند.

در دقیقه ۹۵ و لحظاتی قبل از سوت پایان، استقلال توسط فرزاد حاتمی به گل رسید اما چون با دست به صورت دروازه‌بان کوبیده بود، داور استرالیایی خطا گرفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم العین امارات با نتیجه ۳ بر یک الهلال عربستان را شکست داد تا ضمن رقم زدن یک نتیجه جالب توجه، صدرنشین شود. در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حسن اشجاری (۶۵- علی حمودی)، پژمان منتظری، جی‌لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام، مجتبی جباری، آرش برهانی (۷۶- فرزاد حاتمی) و سیاوش اکبرپور(۶۲- فرهاد مجیدی) به میدان رفتند.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی گفت: «یک قانون نانوشته وجود دارد که طبق آن وقتی گل نزنی، گل می‌خوری. الریان پنج توپ روی دروازه ما آورد که سه تایش گل شد. ما باید با اختلاف چهار گل بازی را می‌بردیم اما در ساختار دفاعی اشتباهاتی داشتیم. موقعیت‌های زیادی را هم خراب کردیم.»

در دیگر بازی برگزار شده، سپاهان و النصر امارات در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران تیم النصر را ۳ بر صفر شکست داد تا شروعی قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

گل‌های زردپوشان اصفهانی را جواهیر سوکای دو بار و امید ابراهیمی به ثمر رساندند تا شاگردان زلاتکو کرانچار را به هر سه امتیاز مسابقه برسانند. سپاهان در سال ۲۰۰۷ با شکست مقابل اوراوا رد دیاموندز ژاپن در دیدار نهایی، عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را نصیب خود کرد.

در مسابقه سپاهان با النصر امارات، شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی، حسین پاپی، احمد جمشیدیان (محرم نویدکیا)، ابوالحسن جعفری، احسان حاج‌صفی (محسن ایران‌نژاد)، جواهیر سوکای، اروین بولکو (ایمان جهان‌عالیان)، امید ابراهیمی و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان به میدان رفتند. حاج‌صفی پس از تعویض در دقیقه ۶۹ به نشانه اعتراض و در حالی که به شدت عصبانی بود، به جای نشستن روی نیمکت، راهی رختکن شد.

نماینده ایران با این پیروزی در رده اول گروه سی قرار گرفت. الاهلی عربستان و الغرافه قطر دیگر تیم‌های این گروه هستند.
XS
SM
MD
LG