لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۶

استقلال ۱۰ نفره تراکتورسازی را شکست داد


 بازی استقلال و تراکتورسازی
بازی استقلال و تراکتورسازی
در آغاز هفته بیست و نهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران و در مهم‌ترین بازی هفته بین تیم‌های اول و دوم جدول، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت و با یک گل به برتری رسید.

سپاهان با دو گل امین جهان‌عالیان و جواهیر سوکای از سد صبا قم گذشت تا جای تراکتورسازی را در رده دوم بگیرد. مس کرمان و پیکان به تساوی بدون گل رسیدند.

سایپا و ملوان بندرانزلی هم به تساوی ۲-۲ رضایت دادند. سعید دقیقی و مجید ایوبی برای سایپا و جلال رافخایی و آرمان رمضانی برای ملوان گل زدند. رافخایی با ۱۸ گل و فاصله چشمگیری در صدر جدول گلزنان لیگ بر‌تر است.

داماش گیلان و صنعت نفت آبادان در شرایطی به مصاف هم رفتند که به خاطر وضعیت نامشخص سرمربیگری داماش، افشین ناظمی در غیاب حمید درخشان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

ابتدا صنعت نفت توسط روح‌الله عرب به گل رسید اما در ادامه مصطفی حاجتی، علیرضا نظیف‌ کار و امین متوسل‌زاده تیم گیلانی را به برتری ۳-۱ رساندند.

با مسابقاتی که به انجام رسید استقلال ۵۹ امتیازی شد و وضعیت خود را سامان بخشید. سپاهان با ۵۶ امتیاز دوم است و تراکتورسازی ۵۵ امتیازی ماند تا به رده سوم سقوط کند.

استقلال ۱ تراکتورسازی ۰

استقلال در حضور حدود ۶۵ هزار تماشاگر در حالی تراکتورسازی را مغلوب کرد که در نیمه دوم، داور با تاخیر به میدان آمد. بنا بر اعلام مزدک میرزایی گزارشگر بازی در تلویزیون ایران، داور در نیمه دوم به خاطر شعارهای اهانت‌‌آمیز برخی تماشاگران استقلال، نمی‌خواست به زمین برگردد اما با وساطت روسای سازمان لیگ و کمیته انضباطی، با دقایقی تاخیر به میدان آمد.

مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال در پایان مسابقه از فحاشی‌هایی که علیه داور صورت گرفت به عنوان «تنها نقطه سیاه بازی» یاد کرد. اما به نظر می‌رسید تعداد نقاط سیاه، اندکی بیشتر از یک مورد باشد. جواد کاظمیان بازیکن تراکتورسازی خطاب به تاج گفت: «پاسخ توهین و فحاشی ۵۰ هزار نفر به مادرم من را بدهید.» متقابلاً تماشاگران استقلال هم از حرکتی که کاظمیان رو به آنها انجام داده بود، عصبانی بودند.

در این مسابقه جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در شرایطی تک گل بازی را در دقیقه ۳۱ به ثمر رساند که روی نیمکت نشسته بود اما وقتی خسرو حیدری در هفدهمین دقیقه دچار مصدومیت شد، نکونام به میدان آمد. او در شلوغی محوطه جریمه و در حالت نشسته با ضربه‌ای زمینی، دروازه مهدی ثابتی را گشود.

هشت دقیقه بعد سعید مظفری‌زاده قاضی میدان، آرش برهانی مهاجم استقلال را به خاطر ضربه‌ای که در حین درگیری بدون توپ، با سر به صورت مصطفی اکرامی بازیکن تراکتورسازی زد، از زمین اخراج کرد تا آبی‌پوشان دقایق باقی‌مانده را با یک یار کمتر دنبال کنند.

برهانی در پایان بازی گفت: «متأسفانه یک لحظه از کوره در رفتم و اخراج شدم. تاکنون سابقه نداشت که چنین اتفاقی برایم رخ دهد اما حرکات اکرامی پیش از اخراج من باعث شد این اتفاق بیافتد.»

استقلال در نیمه دوم با تجمع در زمین خودی و فشردگی در مقابل محوطه جریمه‌اش توانست از گل نکونام حفاظت کند تا شوت‌های کریمیان، پابه توپ ابراهیمی، دریبلینگ لوپز، تقلای سیدصالحی، نفوذهای نصرتی، سماجت کاظمیان و ضربات سر ابراهیم‌زاده، هیچ کدام در تغییر نتیجه کارگر نباشد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری (جواد نکونام)، علی حمودی، امیرحسین صادقی، ساموئل، مجتبی جباری (حنیف عمران‌زاده)، هاشم بیک‌زاده، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور و فرزاد حاتمی (فرهاد مجیدی) بازی کردند.

برای تراکتورسازی هم مهدی ثابتی، مصطفی اکرامی (مسعود ابراهیم‌زاده)، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، مهدی کریمیان، قاسم دهنوی (جواد کاظمیان)، فلاویو لوپز، محمد ابراهیمی (گیلسون) و مهدی سیدصالحی به میدان رفتند.

اظهارات قلعه نویی و اولیویرا

سرمربی تراکتورسازی عقیده داشت تیمش فقط ۲۵ دقیقه اول خوب بازی نکرد اما در نیمه دوم موقعیت‌های گلزنی زیادی داشتند. تونی اولیویرا گفت این بازی او را یاد مصاف منچستریونایتد و رئال مادرید انداخته اما چون او رونالدو را نداشته، نتوانسته برنده شود.

سرمربی پرتغالی تراکتورسازی در پاسخ به این انتقاد که برنامه‌ تاکتیکی مشخصی مقابل تدابیر دفاعی تیم ۱۰ نفره حریف نداشت، گفت: «استقلالی‌ها در مرکز دفاعی بازیکنان خوبی از نظر فیزیکی دارند و بازی را بستند. راه دیگری برای ورود نداشتیم، فقط باید از کناره‌ها حمله می‌کردیم تا یک نفر با سرگلزنی کند.»

اولیویرا تاکید کرد: «دنیا برای ما تمام نشده. بازی‌های دیگر هم باقی‌مانده‌اند و ما هنوز فرصت تلافی داریم.»

امیر قلعه‌نویی هم ضمن تمجید ویژه از عملکرد هاشم بیک‌زاده گفت بازیکنان تیمش شرافتمندانه و با یک یار کمتر جنگیدند و تراکتورسازی هم فوتبال روانی ارائه کرد. سرمربی استقلال عقیده داشت اگر تیمش ۱۰ نفره نمی‌شد بیشتر گل می‌زد.

قلعه‌نویی گفت فحاشی هواداران استقلال به جواد کاظمیان را نشنیده اما این موضوع را مانند حرکت آرش برهانی، محکوم می‌کند.

سرمربی استقلال که فصل قبل سرمربی تراکتورسازی بود، درباره شعار انتساب او به مافیای فوتبال که در این بازی از روی سکو‌ها سرداده شد، گفت: «در آینده مشخص می‌شود چه کسانی مافیا هستند. در این کشور صادق کار کردن هزینه دارد. ما پارسال در پادگان تمرین کردیم و پنج ماه پول نگرفتیم. اگر بازیکن می‌گرفتم مافیا نبودم! خوشحالم که مافیای خوب هستم. یک مربی به من گفت گادفادر و آپاچی، اما من دهاتی‌ام و این مسائل را متوجه نمی‌شوم.»
XS
SM
MD
LG