لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

هفته اول ليگ برتر؛ صدرنشينی استقلال خوزستان و سپاهان


هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران با برتری استقلال مقابل گسترش فولاد در تبريز و پيروزی خانگی سپاهان به پايان رسيد. در جدول ۱۶ تيمی اين رقابت‌ها استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، پرسپوليس، صبا و نفت صدرنشين هستند.

ديدار تيم‌ تازه وارد گسترش با استقلال مدافع عنوان قهرمانی در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر برگزار شد. در اين بازی جی لويد ساموئل از استقلال کارت قرمز گرفت تا تيمش در دقايق پايانی ۱۰ نفره شود.

گل گسترش در دقيقه ۱۸ توسط مهرداد بايرامی از روی ضربه ايستگاهی به ثمر رسيد. آرش برهانی هم در دقيقه ۳۴ بازی را به تساوی کشاند. برخی شاگردان رسول خطيبی نخستين بازی ليگ برتری خود را انجام می‌دادند اما سرسختانه جنگيدند، عطش هجوم داشتند و در مجموع، نمايشی فراتر از يک تيم کم تجربه ارائه کردند و حتی می‌توانستند توسط خالد شفيعی به گل برتری برسند.

اما اين استقلال بود که در دقيقه ۸۸ توسط فرهاد مجيدی دروازه محسن فروزان را باز کرد تا سه امتياز شيرين را از تبريز به تهران بياورد. ايمان موسوی مهاجم فصل قبل استقلال، در ترکيب گسترش بود.

هنگامی که گسترش فولاد قصد ارسال کرنر را داشت، سوت پايان بازی به صدا درآمد که اين مسئله با اعتراض شديد تبريزی‌ها مواجه شد. رسول خطيبی که همزمان سرمربی و بازيکن گسترش است، همراه با ساير بازيکنان معترض بودند. تماشاگران نيز از روی سکوها شعار می‌دادند.

برای استقلال مهدی رحمتی، حنيف عمران‌زاده، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، هاشم بيک‌زاده، خسرو حيدری، جی لويد ساموئل، پژمان نوری (احمد جمشيديان)، سياوش اکبرپور، آرش برهانی (فرهاد مجيدی) و محمد قاضی بازی کردند.

امير قلعه‌نويی بعد از پيروزی تيمش گفت: به رسول خطيبی تبريک می‌گويم که با تيمی گمنام در اين شرايط قرار گرفته. خوشحالم يک سرمربی جوان به فوتبال ما اضافه شده اما انصافاً نفهميديم که آن توپ گسترش چگونه تبديل به گل شد و ظاهراً باد توپ را توی دروازه ما قرار داد.

سرمربی استقلال ضمن انتقاد از شعار‌های تماشاگران گفت: «نمی‌دانم چرا اين شعارها را دادند. ملاک قشر باسواد مملکت هست و همين شما هم در کنفرانس خبری از من تشکر کرديد. نمی‌گويم آنها خط گرفتند ولی وقتی ۱۰ الی ۱۵ هفته عليه من شعار می‌دهند حتما اين مسائل خودجوش بوده.»

نتايج ساير بازی‌های روز دوم از هفته نخست در ادامه آمده است.

سپاهان ۲ فولاد خوزستان ۰

محمد غلامی و علی حمودی دو گل وارد دروازه فولاد خوزستان کردند تا سپاهان هفته نخست را با صدرنشينی آغاز کند. مهدی نوری يک پنالتی را برای فولاد از دست داد.

اين ديدار با رای کميته انضباطی بدون تماشاگر برگزار شد. زلاتکو کرانچار پس از پيروزی تيمش گفت: متأسفانه هواداران سپاهان در شادی برد سهيم نبودند اما ۷۵ دقيقه بر بازی مسلط بوديم و غير از دو گلی که زديم، سه چهار موقعيت مسلم را هم از دست داديم.

صبا قم ۱ ملوان ۰

رضا عنايتی از روی نقطه پنالتی گل سه امتيازی شاگردان محمد مايلی‌کهن را وارد دروازه ملوان کرد. در اين بازی احمد آهی از ملوان اخراج شد. دراگان اسکوکيچ سرمربی ملوان پس از شکست تيمش گفت: اشتباهات زيادی داشتيم، يک بازيکن ما هم اخراج شد ولی اتفاق خاصی رخ نداده، من بعد از برد می‌خندم اما بعد از باخت گريه نمی‌کنم.

داماش گيلان ۱ سايپا البرز ۱

سجاد شهباززاده سايپا را پيش انداخت اما عليرضا نظيف‌کار در دقيقه ۹۴ گل مساوی را زد و تيمش را از شکست خانگی رهانيد. بابک حاتمی از سايپا در دقيقه ۸۶ اخراج شد. اين مسابقه ۸ دقيقه وقت اضافه داشت.

انگين فيرات سرمربی سايپا گفت: به چشم‌های من و دروازه‌بانمان ليزر می‌انداختند. اين موارد را بايد از فوتبال خارج کنيم. هيچ طرفداری برای باشگاهش کار زننده و بچگانه انجام نمی‌دهد. بايد فوتبال را تميز کرد.

راه آهن ۰ مس کرمان ۰

در هفته پر اخراج، اسماعيل شيرازی در دقيقه ۶۳ از مس کرمان کارت قرمز گرفت. راه آهن با وجود بحرانی که در مس پديد آمده و سرمربی اين تيم در شب مسابقه استعفا داده، باز هم نتوانست مهمان خود را با شکست بدرقه کند.

فجر سپاسی شيراز ۰ نفت تهران ۱

يحيی گل‌محمدی در اولين حضورش روی نيمکت نفت تهران توانست سه امتياز را به دست بياورد. محمد امين حاج محمدی با ضربه سر گل تيمش را به ثمر رساند. عليرضا جليلی از فجر در دقيقه ۹۰ اخراج شد. آغاز اين بازی به دليل رفتن برق، تاخيری ۲۰ دقيقه‌ای داشت.
XS
SM
MD
LG