لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۶

جام حذفی فوتبال ایران؛ صعود پرسپولیس با ۵ گل


 علی دایی سر مربی پرسپولیس
علی دایی سر مربی پرسپولیس
در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی فوتبال ایران، تیم‌های لیگ برتری سایپا و استقلال خوزستان با شکست در برابر رقبای دسته اولی از دور مسابقات حذف شدند. پرسپولیس هم در پایان ۹۰ دقیقه مقابل رقیب دسته اولی خود به تساوی ۱-۱ رسید اما در وقت اضافه توانست به برتری برسد و راهی دور بعد شود.

در روزی که علی دایی به دلیل محرومیت روی سکو‌ها نشسته بود، پرسپولیس با هدایت کریم باقری در ورزشگاه تقریباً خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم دسته اولی پدیده شاندیز مشهد رفت. تیم پدیده بی‌هیچ پدیده‌ای با مجموعه‌ای از بازیکنان پا به سن گذاشته سابق پرسپولیس و استقلال و با سرمربیگری اکبر میثاقیان به زمین آمده بود.

بازیکنان تیم میهمان در دقیقه ۴۷ هنگام دفع ضربه سر محمد نوری، دروازه تیم خودی را گشودند. این گل را بهمن طهماسبی در دقیقه ۸۶ جبران کرد تا بازی به وقت اضافی کشیده شود.

طهماسبی ۳۳ ساله سابقه بازی در استقلال را دارد؛ غیر از او هادی شکوری ۳۱ ساله نیز سابقه حضور در استقلال را داشت. حسین بادامکی ۳۲ ساله، محمد منصوری ۲۹ ساله و میثم رضاپور ۳۱ ساله نیز در پرسپولیس بازی کرده بودند و در این بازی مقابل تیم سابق خود به میدان رفتند.

مجتبی روشنگر ۳۱ ساله دروازه‌بان پیشین شاهین بوشهر، محمدرضا خرسندنیا ۳۱ ساله بازیکن سابق پیکان، مجید نورمحمدی ۳۵ ساله عضو سابق ذوب آهن و مسعود نظرزاده ۳۰ ساله از شاهین بوشهر از دیگر بازیکنان نماینده فوتبال خراسان بودند. یعنی لیگ دسته اول به جای آنکه کارخانه بازیکن سازی لیگ بر‌تر باشد، تبدیل به محلی برای سپری شدن سال‌های پایانی دوران فوتبال ستارگان سابق لیگ بر‌تر شده!

در واپسین دقیقه از وقت قانونی بازی پرسپولیس و پدیده شاندیز، حسین بادامکی با اهانت به داور از میدان اخراج شد و تیمش را ۱۰ نفره کرد. امجد شکوه مقام نیز در نیمه دوم وقت اضافه اخراج شد تا ۹ نفره شدن تیم پدیده شاندیز باعث شود پرسپولیس چهار بار به گل برسد.

علیرضا نورمحمدی با ضربه سر، یونس شاکری با شوت سنگین از پشت محوطه جریمه همراه با میلاد غریبی و هادی نوروزی زنندگان چهار گل پرسپولیس در وقت اضافی بودند.

پرسپولیس که جام حذفی را با رویارویی مقابل رقیبی دسته اولی آغاز کرده، در مرحله یک هشتم نیز حریفی از دسته اول را پیش رو خواهد داشت و باید به مصاف تیم الوند همدان برود. دیداری که میزبان آن با قرعه کشی تعیین خواهد شد.

اکبر میثاقیان پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: در جام حذفی شکست دو بر یک یا پنج بر یک فرقی ندارد. نمی‌دانم داور اشتباه کرد یا بازیکن، ‌اما ۱۰ نفره هم می‌خواستیم پرسپولیس را ببریم. پرسپولیسی‌ها در چند صحنه بازی جوانمردانه را رعایت نکردند که این برای آنها خوب نبود.

علی دایی سرمربی پرسپولیس هم گفت: یک ناراحتی کوچک از تماشاگرانمان دارم. اگر به علی دایی اعتماد دارید بازیکنمان را هو نکنید. من تا آخر پای بازیکنم می‌ایستم. امروز تماشاگر کمی در ورزشگاه بود و مطمئنا راحت مشخص می‌شود چه کسی در ورزشگاه شعار می‌دهد. از باشگاه می‌خواهم شعاردهنده علیه بازیکنم را پیدا کنند. هیچ‌کس حق ندارد علیه بازیکنم شعار بدهد.

دایی با اشاره به ماجراهای اخیر رشوه و تبانی، همچنین محرومیت دو جلسه‌ای خود ادامه داد: پولی که به کارتی ریخته شده و حتی شخص واریز کننده مشخص است. دنبال چه می‌گردیم؟ من نه پلیس هستم نه نیروی امنیتی. فوقش این است که از فوتبال می‌روم اما تا روزی که باشم حرفم را خواهم زد. چرا در برنامه ۹۰ کمک داور را نشان ندادید که ۱۲ ثانیه پرچمش بالا بود؟ نشان ندادید چون می‌خواستید ذهن مردم را منحرف کنید ولی دست شما برای مردم رو خواهد شد.

نتایج سایر بازی‌های جام حذفی در ادامه آمده است.

سایپا البرز ۳ نفت مسجد سلیمان ۴

دیدار دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافی بدون گل به پایان رسید و سایپا در ضربات پنالتی بازنده شد تا یک تیم لیگ برتری از گردونه رقابت‌ها بیرون برود. نفت مسجد سلیمان در مرحله یک هشتم با برنده شهرآورد تبریز بین تراکتورسازی و ماشین سازی روبرو خواهد شد.

الوند همدان ۷ استقلال خوزستان ۶

استقلال خوزستان دومین تیم لیگ برتری بود که حذف شد. ادریس ترائوره از روی نقطه پنالتی برای استقلال خوزستان گل زد اما قاسم اکبری گل مساوی را زد. بازی در وقت‌های قانونی و اضافی یک بر یک به پایان رسید و استقلال خوزستان در ضربات پنالتی بازنده شد. الوند همدان در مرحله بعد باید به مصاف پرسپولیس برود.

راه آهن ۷ تالار وحدت همدان ۲

بهترین نتیجه را راه آهن کسب کرد و هفت بار دروازه تیم تالار وحدت را گشود. نورمحمدی، رامین رضائیان و بهادر عبدی هر کدام دو بار، علی علیپور و رضا خالقی‌فر برای راه آهن گل زدند و محمد احمدی و رضا شیرزادفر نیز برای نماینده همدان. در این بازی حسین جوادی از راه آهن کارت قرمز گرفت. راه‌آهن در مرحله یک هشتم با برنده بازی داماش و آهن بافق بازی خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG