لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۲

برتری استقلال مقابل صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران


در ادامه هفته چهاردهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال که سه بازی عقب‌افتاده دارد با پیروزی مقابل فولاد خوزستان به رده ششم صعود کرد. استقلال بعد از چهار هفته توانست در لیگ بر‌تر به پیروزی رسید و فولاد هم برای سومین هفته متوالی از دستیابی به پیروزی بازماند.

به این ترتیب اگر پرسپولیس در روز یکشنبه بتواند بر راه‌آهن غلبه کند ۲۶ امتیازی خواهد شد و با تفاضل گل بهتر، جای فولاد را در رده نخست خواهد گرفت. این تیم ۱۱۵ هفته است که موفق به قرار گرفتن در صدر جدول لیگ بر‌تر نشده که در تاریخ این باشگاه، بی‌سابقه است.

دیدار استقلال و فولاد صدرنشین با وجود اینکه در روز تعطیل در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما فقط ۱۵ هزار تماشاگر نظاره‌گر این مسابقه بودند. جواد نکونام در دقیقه ۱۸ از روی نقطه پنالتی گل نخست استقلال را زد.

خطای امید خالدی بر روی محمدمهدی نظری باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. کاپیتان تیم ملی ایران در این فصل پشت دو ضربه‌ پنالتی دیگر نیز ایستاده و هر دو تا را گل کرده. هفته‌ سوم در برابر فجرسپاسی در شیراز و هفته ششم مقابل راه‌آهن. او همچنین غیر از پنالتی‌های موفق برای تیم ملی، در لیگ قهرمانان آسیا نیز دو گل از روی نقطه‌ پنالتی مقابل الریان قطر و العین امارات به ثمر رسانده تا در ماه‌های اخیر آمار موفقیت ۱۰۰ درصدی در ضربات پنالتی داشته باشد.

آندرانیک تیموریان هم در دقیقه ۴۷ از روی ضربه کاشته و از فاصله دور، به زیبایی گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند تا دو هافبک دفاعی تیم ملی ایران، زننده دو گل استقلال در این بازی باشند. تیموریان در پایان بازی به عنوان بازیکن بر‌تر فنی انتخاب شد.

در دقیقه ۳۹ چاوز بازیکن فولاد شوتی از پشت محوطه جریمه زد که توپ به دیرک عمودی دروازه استقلال برخورد کرد. قبل از او نیز عبدالله کرمی توپ را به تیر دروازه زد. این اتفاق در دقیقه ۹۲ هم تکرار شد و این بار تیر افقی استقلال به لرزه در آمد.

فولاد که در نیمه اول دو گل خورده بود، در نیمه دوم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد اما نتوانست توپ را از خط دروازه عبور دهد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده (۹۰- احمد جمشیدیان)، پژمان نوری، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور، محمدمهدی نظری (۸۵- آرش برهانی) و فرهاد مجیدی (۶۹- علیرضا نیکبخت واحدی) بازی کردند.

برای فولاد هم علی سلیمی، عبدالله کرمی، ایوب والی، امید خالدی، حسن جعفری، مهدی نوری، مهدی بدرلو (ایوب کلانتری)، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، اسماعیل شریفات و چاوز (مهدی نیایش) به میدان رفتند.

در دیگر بازی برگزار شده، گسترش تبریز در خانه با نتیجه ۲-۱ مغلوب تیم ۱۰ نفره نفت شد. شاگردان رسول خطیبی در دقایق ابتدایی توسط مهرداد بایرامی به گل رسیدند. بایرامی حالا پنج گله است. بهمن کامل مدافع نفت در دقیقه ۲۸ از زمین اخراج شد. اما نفتی‌ها در‌‌ همان نیمه نخست توسط مهرداد اولادی به گل تساوی رسیدند و در دقایق پایانی بازی نیز ابوالفضل قربانی بازیکن تعویضی این تیم توانست گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب این پیروزی ۲۵ امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. گسترش نیز سومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

حسین فرکی سرمربی فولاد پس از شکست تیمش مقابل استقلال در نشست خبری گفت: شایسته باخت نبودیم و استقلال از تجربه بازیکنان بزرگش استفاده کرد. سه بار توپ را به تیر دروازه زدیم اما فوتبال روی خودش را از ما برگردانده بود. از کمیته انضباطی گلایه دارم که پریرا را محروم کرد. نتیجه عادلانه نبود.

امیر قلعه‌نویی نیز با اظهارات فرکی توافق داشت و گفت: نتیجه را ما بردیم و بازی را فولاد. به فرکی و فولادی‌ها تبریک می‌گویم که با یک سری جوان، فوتبال زیبایی بازی می‌کنند. درست است دو بر صفر بردیم اما آن‌ها هم می‌توانستند پیروز شوند. در گردش توپ و زدن توپ به تیر دروازه بهتر بودند.
XS
SM
MD
LG