لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

صعود استقلال در جام حذفی فوتبال ایران


استقلال تهران با پیروزی مقابل تیم دسته دومی کاسپین قزوین به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران صعود کرد. این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با گلی که مهرداد اولادی با ضربه سر به ثمر رساند، ۱-۰ به سود آبی‌پوشان به پایان رسید.

این بازی در روزی برگزار شد که چهار نماینده فوتبال ایران، رقبای خود در مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را شناختند. قرعه‌کشی در کوالالامپور برگزار شد و استقلال که فصل قبل تا نیمه نهایی پیش رفت، در گروه آ با الریان قطر، الجزیره امارات و الشباب عربستان همگروه شده.

در گروه ب فولاد خوزستان باید با الفاتح عربستان، بنیادکار ازبکستان و یک تیم هم از بازی حذفی رویارو شود. تراکتورسازی در گروه سی با العین امارات، الاتحاد عربستان و برنده یک بازی حذفی مبارزه خواهد کرد. سپاهان اصفهان هم باید در گروه دی به مصاف السد قطر، الاهلی امارات و الهلال عربستان برود.

استقلالی‌ها که ساعاتی قبل از مسابقه با کاسپین، رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۴ را شناخته بودند، توسط یار جدید خود مهرداد اولادی و روی ارسال هاشم بیک‌زاده به گل رسیدند. او در پایان بازی نیز مرد بر‌تر فنی میدان معرفی شد.

پیش از این گل، استقلال توسط هاشم بیک‌زاده به گل رسید که کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. در دقیقه ۸۵ بار دیگر استقلال به گل رسید که این گل نیز آفساید اعلام شد. مصدومیت شدید بوبکر کبه مهاجم بورکینافاسویی-فرانسوی استقلال در دومین دقیقه از بازی باعث شد قلعه‌نویی دست به تعویض اجباری بزند و مهرداد اولادی را به میدان بفرستد.

کاسپین قزوین‌‌ همان طور که سرمربی‌اش در نشست خبری قبل از مسابقه وعده داده بود، فرا‌تر از تیمی دسته دومی ظاهر شد و بازی قابل قبولی را مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر انجام داد. در دقیقه ۸۰ نیز کاسپین یک فرصت خوب را برای به ثمر رساندن گل تساوی از دست داد. در این صحنه حسینی ضربه بازیکن نماینده فوتبال قزوین را مهار کرد. حسینی که پس از مدت‌ها حضور مهدی رحمتی در ترکیب اصلی، به جای او درون دروازه ایستاده بود در چند صحنه دیگر نیز عملکرد خوبی داشت.

در ترکیب استقلال سیدحسین حسینی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، ایمان باصفا (دقیقه ۶۰ سیاوش اکبرپور)، محمد قاضی و بوبکر کبه (دقیقه ۴ مهرداد اولادی) بازی کردند.

مجید صالح مربی استقلال در نشست خبری و در غیاب امیر قلعه‌نویی گفت: «فلسفه روز فوتبال دنیا همین است. تیم‌هایی که از این دسته وارد می‌شوند با تمام وجود می‌آیند. ما هم می‌خواستیم شرایط چند بازیکن جدید را بسنجیم. ناراحت شدم آن شرایط برای بوبکر کبه پیش آمد. به یک سری از بازیکنان استراحت دادیم تا به عده دیگری هم بازی برسد، از جمله ایمان باصفا که خوب بود. فاصله فوتبال اروپا با ما زیاد است. کیفیت آنها با فرق دارد و باید ببینید که چطور تیم دسته یکی آنها با لیگ برتری بازی می‌کند.»

امسال تاکنون تیم‌های لیگ برتری سایپا البرز، صبا قم، گسترش تبریز و استقلال خوزستان با شکست در برابر رقبای دسته اولی از دور مسابقات حذف شده‌اند. پرسپولیس هم در پایان ۹۰ دقیقه مقابل تیم «پدیده شاندیز» رقیب دسته اولی خود به تساوی ۱-۱ رسید اما در وقت اضافه توانست به برتری برسد و راهی دور بعد شود. این تیم سپس بر دیگر تیم دسته اولی یعنی الوند همدان غلبه کرد.

استقلال در مرحله یک هشتم جام حذفی باید به مصاف ملوان بندر انزلی برود که از آماده‌ترین تیم‌های کنونی لیگ بر‌تر است و در تاریخ جام حذفی نیز آمار خوبی دارد. ذوب آهن اصفهان نیز با برتری مقابل نفت که تیم دوم فعلی لیگ بر‌تر است، به مرحله یک چهارم صعود کرده و در انتظار برنده بازی استقلال با ملوان خواهد بود.

تیم دسته اولی صنعت نفت آبادان هم به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و منتظر بازی نفت امیدیه با مس کرمان است تا به مصاف برنده این دیدار برود. راه‌آهن با غلبه بر داماش گیلان، دیگر تیمی است که راهی یک چهارم نهایی شده است. این تیم با برنده دیدار نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی تبریز روبرو خواهد شد. حساس‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی را دو تیم مدعی در لیگ بر‌تر یعنی پرسپولیس و فولاد خوزستان برگزار خواهند کرد.

فصل گذشته سپاهان با برتری مقابل پرسپولیس عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد. دیدار فینال در حضور حدود ۹۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سپاهان در ضربات پنالتی به برتری رسید.
XS
SM
MD
LG