لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۹

شکست استقلال مقابل الشباب عربستان در ورزشگاه آزادی


 دیدار استقلال -الشباب در ورزشگاه آزادی
دیدار استقلال -الشباب در ورزشگاه آزادی
در نخستين هفته از مرحله گروهی فصل ۲۰۱۴ ليگ قهرمانان آسيا، استقلال ايران در ورزشگاه آزادی و با حضور ۲۳ هزار تماشاگر، با نتيجه ۱-۰ مغلوب الشباب عربستان شد.

در ديگر ديدار اين گروه، الجزيره امارات ۳ بر ۲ مقابل الريان قطر به پيروزی رسيد. به اين ترتيب الجزيره با سرمربيگری والتر زنگا در صدر جدول گروه Aقرار گرفت. الشباب در رده دوم ايستاد، الريان رتبه سوم را در اختيار دارد و استقلال هم فعلاً قعرنشين است.

استقلال که در اين بازی از ايمان مبعلی به عنوان يار قرضی سود می‌برد، در آغاز بازی يک موقعيت طلايی را توسط حنيف عمران‌زاده از دست داد. پای او مقابل دروازه بی دفاع به توپ نرسيد. همين بازيکن در دقيقه ۳۷ توپ ارسالی مبعلی را با سر تبديل به گل کرد که در وضعيت آفسايد بود.

در دقيقه ۵۹ و در حالی که ضربه سر خطرناک برهانی از کنار دروازه بيرون رفته بود، در شروع مجدد بازی بازيکنان الشباب صاحب موقعيت شدند. آنها از خط دفاع استقلال عبور کردند و با اشتباه عمران‌زاده، ارسال عرضی به عماد خليلی رسيد تا او با بغل پای ساده، دروازه رحمتی را باز کند و تک گل بازی را به ثمر برساند.

در دقيقه ۸۰ بحث‌برانگيزترين صحنه بازی اتفاق افتاد که برخورد شديد مدافع الشباب با محمد قاضی از نگاه "تان های" داور چينی، پنالتی نبود. محمد فنايی و سعيد مظفری‌زاده کارشناسان داوری معتقد بودند که اين موقعيت، قطعاً پنالتی بوده. فتح‌الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال نيز گفت از اين داور به کنفدراسيون فوتبال آسيا شکايت خواهند کرد.

پنج دقيقه بعد شوت محمد مهدی‌نظری با اختلاف اندک از کنار دروازه الشباب بيرون رفت. استقلال در دقايق پايانی با تمام قوا حمله کرد اما نصيبی از موقعيت‌هايش نبرد.

در اين بازی که کارلوس کی‌روش نيز از نزديک تماشاگرش بود، در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، مجيد غلام‌نژاد (دقيقه ۷۱ محمدمهدی نظری)، پژمان نوری، آندرانيک تيموريان، ايمان مبعلی (دقيقه ۶۲ خسرو حيدری)، جی لويد ساموئل، سياوش اکبرپور، آرش برهانی (دقيقه ۷۸ تونی کارواليو) و محمد قاضی به ميدان رفتند.

فارس نيوز گزارش داده است که گروهی از هواداران استقلال با شعار «اکبرپور حيا کن استقلال رو رها کن» از عملکرد مهاجم تيم‌شان اعلام نارضايتی کردند. اين اعتراض با واکنش منفی گروه ديگری از هواداران مواجه شد که به درگيری فيزيکی انجاميد.

امير قلعه‌نويی پس از شکست تيمش در نشست خبری گفت: بايد قدر داوران خودمان را بايد بدانيم. اين ضعيف‌ترين داوری بود که دو پنالتی برای ‌ما نگرفت. عدالت فوتبال رعايت نشد.
سرمربی استقلال در ادامه گفت: بر اساس موجودی‌مان بايد حرف بزنيم. ما بد نبوديم.

تماشاگران نبايد کم لطفی کنند و به ما بگويند بی‌غيرت. اين بازيکنانی که ماندند غيرت دارند و خيلی تلاش کردند و دويدند. اميدوارم بيک‌زاده برگردد و مبعلی هماهنگ‌تر شود. باختيم اما من به ليگ برتر ايران و حتی ليگ قهرمانان آسيا خيلی اميدوارم.

عمار السويح سرمربی تونسی الشباب هم گفت: استقلال موقعيت گل چندانی نداشت و ما بهتر بوديم. استقلال فقط دنبال بازی مستقيم و هوايی بود و در اين کار هم موفق بودند و به آنها تبريک می‌گويم،‌ اما سه امتياز حق ما بود.

سرمربی الشباب درباره نحوه قضاوت داور چينی گفت: من از صحنه مورد بحث دور بودم و نظر خاصی در مورد پنالتی نمی‌دهم. تنها کاری که می‌توانيم بکنيم احترام به داور است.

از گروه B فولاد خوزستان در زمين الجيش قطر به تساوی بدون گل رسيد. خطرناک‌ترين صحنه بازی در دقيقه ۵۹ رخ داد که روی ضربه کرنر، مهاجمان الجيش دو بار تير دروازه فولاد را به لرزه در آوردند. سوشا مکانی، عبدالله کرمی، لئوناردو پادووانی، مهرداد جماعتی، اميد خالدی، لئوناردو چاوز (سروش رفيعی)، بختيار رحمانی، شهاب کرمی، اسماعيل شريفات، غلامرضا رضايی (ايوب کلانتری) و آرش افشين (ساسان انصاری) برای فولاد خوزستان به ميدان رفتند.

در ديگر ديدار اين گروه الفاتح عربستان و بنيادکار ازبکستان به تساوی بدون گل رسيدند تا هر چهار تيم در وضعيتی برابر باشند. در ادامه اين مسابقات، روز چهارشنبه تيم‌های تراکتورسازی و سپاهان نيز مقابل رقبای خود به ميدان خواهند رفت. تراکتورسازی در تبريز ميزبان الاتحاد عربستاد است و سپاهان در قطر با السد رويارو خواهد شد.
XS
SM
MD
LG