لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

برتری نفت ایران در برابر الجیش قطر


بازی نفت و الجیش قطر
بازی نفت و الجیش قطر

تیم فوتبال نفت ایران در دیداری حذفی با پیروزی ۱-۰ مقابل الجیش قطر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

شاگردان علیرضا منصوریان با کسب این نتیجه در گروه B با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشباب عربستان و العین امارات هم‌گروه شدند.

بازی نفت و الجیش با قضاوت روشن ایرماتوف از ازبکستان در ورزشگاه آزادی برگزار شد. مسابقه‌ای که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی برگشت ندارد و اگر با تساوی به پایان می‌رسید، وقت اضافه یا ضربات پنالتی، تیم صعود کننده را معرفی می‌کرد.

نفت پیش از رسیدن به گل، بار‌ها دروازه حریف را تهدید کرد اما نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم، نفت با شدت بخشیدن به حملاتش در‌‌ همان پنج دقیقه نخست به گل رسید. ارسال مبعلی و ضربه سر زیبای امیرارسلان مطهری ۲۱ ساله قفل دروازه الجیش را شکست.

قطری‌ها در ادامه بازی، موقعیت‌هایی را خلق کردند اما بیرانوند مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد تا این جدال حذفی با همین نتیجه به پایان برسد.

در این دیدار علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، امین حاج‌محمدی، علیرضا عزتی، وحید امیری، غلامرضا رضایی، وحید حمدی‌نژاد، لئوناردو پادوانی، ایمان مبعلی، مرتضی پورعلی گنجی و امیرارسلان مطهری برای نفت به میدان رفتند. سیامک کوروشی، کمال کامیابی‌نیا و داناوان دیکمن هلندی هم سه یار تعویضی نفت بودند.

علیرضا منصوریان بعد از بازی گفت: وقتی مونتاری در ترکیب الجیش قرار نگرفت تعجب کردیم و بار زیادی هم از دوش تیم ما برداشته شد. می‌دانستیم اگر در لاک دفاعی برویم روز سختی خواهیم داشت و بر همین اساس، بازی را در زمین خودشان کنترل کردیم. بازیکنانم در لیگ بیش از ۳۰ هوادار ندیده بودند اما امروز هفت هشت هزار نفر ما را حمایت کردند.

سرمربی نفت تهران در ادامه گفت: الجیش یک تیم عربی نیست بلکه بخشی از این تیم را بازیکنان برزیلی، کره‌ای و آفریقایی تشکیل می‌دهند. آنها سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده بودند و فقط خط حمله‌شان ۱۲ میلیون دلار هزینه داشته.

صبری لموشی سرمربی الجیش هم گفت: آمده بودیم که نتیجه بگیریم که متاسفانه نشد. در نیمه اول فشار روی تیم زیاد بود. سعی کردیم در نیمه دوم بهتر باشیم اما بعد از دریافت گل، تیمم افت کرد.

در سایر دیدار‌ها القادسیه کویت ۲-۱ مغلوب الهلال عربستان شد. الهلال با این پیروزی در گروه D مقابل تراکتورسازی ایران قرار خواهد گرفت.

در مصاف السد قطر و الوحده امارات ۸ بار دروازه دو تیم باز شد. بعد از تساوی ۳ بر ۳ در ۹۰ دقیقه، در وقت اضافه خلفان ابراهیم برای السد و اسماعیل مطر برای الوحده گلزنی کردند.

این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد و با نتیجه ۵ بر ۴ به سود السد خاتمه یافت تا این تیم پرسابقه قطری در مرحله گروهی حریف فولاد خوزستان شود.

XS
SM
MD
LG