لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۹

شکست سنگین بایرن مونیخ طی ۱۵ دقیقه


در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا با درخشش مهاجمان آرژانتینی و برزیلی‌اش توانست بایرن مونیخ را با نتیجه ۳-۰ و شکستی سنگین بدرقه کند.

بایرن که از تساوی بدون گل رضایت کامل داشت، ۷۷ دقیقه مقاومت کرد اما سرانجام، سنگر مانوئل نویر فرو ریخت. او تا پیش از تسلیم شدن در برابر نبوغ مسی، بهترین بازیکن تیمش بود.

در نیمه اول، سوارز فرصت گلزنی در حالت تک‌به‌تک را از دست داد. در دو موقعیت مجزا هم نیمار و دنی آلوز مقابل دروازه تعلل کردند تا بارسا دو موقعیت طلایی را از دست بدهد.

در طرف مقابل هم لواندوفسکی در دهانه دروازه از لمس توپ بازماند تا یگانه موقعیت عالی تیمش در طول مسابقه را از دست بدهد.

بازیکنان بارسا در نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما بازی در وقت نخست با تساوی بدون گل تمام شد. گواردیولا تا این لحظه به هدف خود رسیده بود. او در برابر شاگردان پیشین خود، بیش از سی دقیقه دیگر هم موفق بود.

در این بازی هشت نماینده از فینال جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشتند. پنج آلمانی، دو آرژانتینی و داور. برتری نهایی اما این بار نصیب آرژانتینی‌ها شد. خصوصاً لیونل مسی که گره بازی را با هنرنمایی‌اش گشود و ستاره میدان بود.

مسی در دقیقه ۷۷ پاس هوشمندانه آلوز را گرفت و با شوت خود نویر را مغلوب کرد. سه دقیقه بعد مسی با ضربه چیپ موفق شد بار دیگر دروازه نویر را باز کند. سنگربان بایرن قبل از مسابقه با یادآوری فینال جام جهانی گفته بود به مسی نشان خواهد داد چه کسی رییس است.

در حالی که بایرن با دو گل متوالی آشفته نشان می‌داد، آوانتاژ به موقع از ریتزولی روی خطایی که می‌توانست حتی کارت قرمز داشته باشد، بخت بایرن برای راهیابی به فینال را به حداقل رساند.

ریتزولی آوانتاژ داد و نیمار گریخت تا با نویر تک‌به‌تک شود و پاس مسی را به گل سوم تیمش تبدیل کند.

حتی یک گل از بایرن می‌توانست امیدهای این تیم را از نو زنده کند اما آلمانی‌ها نتوانستند دروازه‌بان آلمانی بارسا را تسلیم کنند.

بایرن در مرحله قبلی، شکست سنگین دیدار رفت مقابل پورتو را در بازی برگشت جبران کرد. گرچه حالا فقط خوشبین‌ترین هواداران باوارایی‌ها ممکن است بخت صعود تیمشان را بیش از آبی و اناری‌ها بدانند. برلین محل برگزاری بازی نهایی است و همین موضوع، تلخی ناکامی بایرن را دوچندان می‌کند.

XS
SM
MD
LG