لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۸

رقابت بین ایران و آمریکا؛ این بار در فوتبال دختران


تیم ملی فوتبال دختران ایران در رده سنی نوجوانان، در تورنمنت تدارکاتی ایتالیا شرکت کرده و به مصاف تعدادی از بهترین تیم‌های فوتبال دنیا رفته است.

ایران در نخستین مسابقات مقابل تیم قدرتمند آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۶-۰ مغلوب شد. دختران ایران چند موقعیت گلزنی را از دست دادند و دو بار هم توپ را به تیر دروازه زدند.

بازیکنان دو تیم قبل و بعد از مسابقه رفتاری صمیمانه با یکدیگر داشتند و ضمن تبادل نشان‌های یادبود فوتبال ایران و آمریکا، عکس‌های مشترکی نیز انداختند که در رسانه‌های ایتالیا بازتاب داشت.

رقابت‌های ورزشی مستقیم به تیم‌های ایران و آمریکا پرتعداد نیست و همین مقدار کم هم غالباً در رده مردان است.

سرمربی دختران ایران درباره بازی گفت: آمریکا تیمی کاملاً حرفه‌ای است، با ۱۰ نفر کادر فنی و بازیکنانی آماده از لحاظ بدنی و تاکتیکی. سطح بازی این تیم بسیار بالا بود و تیم ما هرچه تلاش کرد، مقابل سرعت و تاکتیک آمریکا دوام نیاورد.

شادی مهینی در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: «آمریکا در رنکینگ جهانی رتبه اول را دارد و این دیدار برای ما تجربه بسیار مفیدی بود. بازیکنان آمریکا دایماً پاس تک‌ضرب می‌دادند و سرعت حرکت توپشان بالا بود.»

میترا محمدی (کرمانشاه)، فاطمه مزیدی از گلستان، فاطمه متولی و فاطمه گرایلی از مازندران، فهمیه ارزانی و زهرا علیزاده (کهکیلویه)، ندا رضاپور (کرمان)، صبا جوادی‌نژاد (تهران)، ندا رحمانی (قزوین)،شقایق نوروزی‌زاده (فارس)، هنگامه صفاتی (چهارمحال و بختیاری)، فاطمه حسین از خراسان، ساناز ربیع لاله و اسما نظری (آذربایجان شرقی) به اتفاق مینا نافعی، هاجر دباغی، مهشاد امیری، مرضیه فیضی و گلنوش خسروی از اصفهان بازیکنان اعزامی ایران هستند.

دختران فوتبالیست ایرانی با ایتالیا و آمریکا در گروه نخست قرار دارند. فرانسه، انگلیس و مکزیک نیز در گروه دوم مبارزه می‌کنند.

دومین دیدار ایران با تیم میزبان برگزار شد و سرمربی تیم ملی چند جابه‌جایی در ترکیبش اعمال کرد و تیم او نسبت به بازی قبلی، ساختار دفاعی منسجم‌تری را به نمایش گذاشت. ایتالیا این مسابقه را ۲-۰ به سود خود خاتمه داد.

شادی مهینی در پایان بازی گفت: «ایتالیا بسیار قدرتمند است و بازیکنانی با جثه بزرگ، شوتزن و سرعتی دارد. ما نیز دستورالعمل متفاوتی داشتیم و توانستیم راههای نفوذشان را ببندیم.»

گل نخست ایتالیا در حالی به ثمر رسید که دروازبان بعد از دریافت توپ، دچار اشتباه شد تا توپ از دستانش جدا شده و تیم مطرح اروپایی به گل برسد.ایران پس از قرار گرفتن در انتهای گروه، برای کسب مقام ششمی با انگلستان رقابت خواهد کرد.

همزمان تیم دختران ایران در رده سنی نونهالان نیز راهی تاجیکستان شده تا در مسابقات مقدماتی زیر ۱۴ سال آسیا بازی کند.

ملی پوشان ایران در نخستین مسابقه با سه گل بر میزبان غلبه کردند.مریم محمدی (۲ گل) و بهاره سیروس با گل‌هایشان زمینه ساز برتری ایران شدند.

دومین دیدار ایران مقابل قرقیزستان برگزار شد که ایران در این بازی هم با دو گل به پیروزی رسید و مثل دیدار قبلی، گلی دریافت نکرد.

معصومه جهانچی سرمربی ایران در این بازی از ترکیب فاطمه ایجادی، مریم احمدی، غزاله بنی طالبی، هستی سیلانی، مبینا اعتماد، ژینو پیکری، مارال ترکمان، آناهیتا ابوالحسنی، مریم محمدی، رقیه جلال نسب (زننده هر ۲ گل) و بهار سیروس استفاده کرد.

XS
SM
MD
LG