لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی


 کریم انصاریفرد، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی و علیرضا جهانبخش چهار بازیکم ایرانی در فوتبال اروپا.
کریم انصاریفرد، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی و علیرضا جهانبخش چهار بازیکم ایرانی در فوتبال اروپا.

در نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا، خبرهایی در خصوص بازیکنان ایرانی منتشر شده است. آیا تعداد بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی افزایش خواهد یافت؟

شایعات و اخبار غیر رسمی، بخشی از فضای نقل و انتقالات در فوتبال دنیاست. درباره بازیکنان ایرانی نیز بارها اخباری منتشر شده که عاری از واقعیت بوده است.

در این بین رامین رضاییان و مهدی طارمی دو بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس، رسماً به تیم ریزه‌اسپور ترکیه پیوسته‌اند تا فصل آینده را در سوپرلیگ این کشور توپ بزنند.

محمد خاکپور، رضا شاهرودی، محمد مومنی، سهراب بختیاری‌زاده و حامد کاویانپور هم قبلاً در ترکیه بازی کرده‌اند که هیچکدام تجربه موفقی نبوده و گاهی نیز به شکایت منجر شده است.

باشگاه پرسپولیس از رضاییان شکایت کرده است. این باشگاه معتقد است قرارداد رضاییان با تیم ریزه‌اسپور قانونی نیست و او حق فسخ یکطرفه و جدایی از پرسپولیس را ندارد.

رضا قوچان‌نژاد مهاجم باشگاه چارلتون اتلتیک از این تیم جدا شد و به هیرنفین هلند پیوست. مهاجم تیم ملی ایران، اولین بازی حرفه‌ای خود را ۱۱ سال قبل در همین تیم باسابقه هلندی انجام داد.

علیرضا جهانبخش نیز کماکان در لیگ هلند شاغل است و برای تیم آلکمار بازی می‌کند. عقیل اعتمادی در دسته پایین‌تر، دروازه‌بان باشگاه آلمره سیتی است.

سردار آزمون که فصلی موفق را در روستوف روسیه سپری کرد، تحت قرارداد روبین کازان است. روبین کازان برای اینکه سود بیشتری از حضور سردار در تیمش ببرد، قصد دارد او را پیش از پایان قراردادش واگذار کند.

برخی رسانه‌ها در پرتغال از حضور آزمون در بنفیکا خبر داده‌اند. اگر این جابه‌جایی انجام شود، بنفیکا مهم‌ترین تیمی خواهد شد که در حال حاضر بازیکنی از ایران را در فهرست خود دارد.

در همین لیگ پرتغال، علیرضا حقیقی سنگربان تیم ماریتیمو است. او خود در مصاحبه با صداوسیما از پیشنهاداتی خبر داد که برای جدایی‌اش به این باشگاه رسیده است. حقیقی گفت یکی از پیشنهادات از اسپانیاست.

سعید عزت‌اللهی تحت قرارداد تیم روستوف در روسیه است. میلاد محمدی هم برای باشگاه ترک گروژنی بازی می‌کند.

غیر از دانیال داوری در آرمینیا بلیه‌فلد، احسان حاج‌صفی تنها نماینده ایران در آلمان بود که برای FSV فرانکفورت بازی می‌کرد و حالا با سقوط این تیم به بوندس لیگای ۳، احسان جدا شده اما مقصد بعدی‌اش نامشخص است. رسانه‌های ورزشی در ایران، از احتمال بازگشت حاج‌صفی به لیگ برتر ایران خبر می‌دهند.

کریم انصاری‌فرد مهاجم باشگاه پانیونیوس در یونان است. او فصل خوبی را پشت سر گذاشت اما گفته می‌شود احتمالاً از این تیم جدا خواهد شد و در همان لیگ یونان، به تیم دیگری می‌پیوندد.

سوشا مکانی که شش ماه از فعالیت در فوتبال ایران محروم شده بود، به تیم میوندالن در لیگ ۲ نروژ پیوسته.

علی کریمی بازیکن خط میانی سپاهان و تیم ملی امید، در فصل جدید فوتبال اروپا برای دینامو زاگرب در کرواسی بازی خواهد کرد.

تعداد بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی از نظر تعداد، نسبت به فصل قبل افزایش یافته اما ار نظر کیفی، تغییر محسوسی نداشته. ایران همچنان در بوندس لیگا، لالیگا، لیگ برتر انگلستان و سری آ در ایتالیا نماینده‌ای ندارد.

موضوعی که شاید با صعود مجدد به جام جهانی و عملکرد خوب نسل جدید فوتبال ایران، دستخوش تغییر شود.

XS
SM
MD
LG