لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۷

تیم سوم گروه اف به فینال جام ملت‌های اروپا رسید!


 کریستیانو رونالدو و ژواو ماریو در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶
کریستیانو رونالدو و ژواو ماریو در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶

در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ تیم‌های ملی پرتغال و ولز به مصاف هم رفتند. این بازی در در ورزشگاه لیون و با حضور ۶۰ هزار تماشاگر، به برتری ۲-۰ پرتغال انجامید.

نیمه اول مسابقه با وجود چند موقعیت‌ روی دروازه هر دو تیم، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جدی‌ترین اتفاق وقت اول، در دهمین دقیقه رخ داد. کالینز مدافع ولز دستش را دور گردن رونالدو حلقه کرد و او را زمین انداخت اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

نیمه اول که تمام شد، به نظر می‌رسید پرتغالی‌ها مانند تمام دیدارهای قبلی، در این مسابقه هم نمی‌توانند پیروز ۹۰ دقیقه باشند اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد.

پنج دقیقه از نیمه گذشته بود که پرتغال صاحب کرنر شد. به جای ارسال مستقیم، پاس کوتاه به رافائل گوئررو رسید تا او توپ را روی سر کاپیتان رونالدو فرود بیاورد.

کریستیانو رونالدو با جهشی بسیار بلند که تصویرش با تیراژ بالا در رسانه‌های آنلاین منعکس شده، دروازه ولز را باز کرد.

فقط سه دقیقه بعد، نانی توانست دومین گل پرتغال را به ثمر برساند. رویای پرتغالی‌ها در دومین صعود به فینال جام ملت‌های اروپا محقق شد.

پرتغال در حالی فینالیست شده است که شروع خوبی در تورنمنت نداشت و در رده سوم گروه اف قرار گرفته بود. اما ولز، از ابتدا شروعی درخشان داشت.

اگر جدول مسابقات ۲۴ تیمی نبود تا تیم‌های سوم هم شانس صعود داشته باشند، شاگردان فرناندو سانتوس حالا بازی‌ها را از خانه و از طریق تلویزیون دنبال می‌کردند.

ولز که در این بازی آرون رمزی را در اختیار نداشت، با وجود سماجت و سختکوشی گرت بیل از گشودن دروازه روی پاتریسیو باز ماند. در طرف مقابل، ژائو پریرا یک موقعیت عالی را با بی‌دقتی هدر داد.

بازی با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید و پرتغال در شبی که خبر حکم زندان لیونل مسی منتشر شده بود، با درخشش کریستیانو رونالدو به فینال رسید.

دیگر دیدار این مرحله، پنجشنبه شب بین فرانسه و آلمان در مارسی برگزار خواهد شد تا تیم پیروز، برای تصاحب جام به نبرد پرتغال برود.

رونالدو پس از صعود تیمش به فینال به خبرنگاران گفت: رویایم قهرمانی با پرتغال است. می‌دانستیم مسیری طولانی در پیش داریم ولی برایش آماده بودیم.

ستاره باشگاه رئال مادرید یادآور شد: بهتر است بد شروع کنیم اما پایانی خوب داشته باشیم. بازیکنان و تمام کادر تیممان شایسته چنین موفقیتی هستند. امیدوارم یکشنبه جشن قهرمانی بگیریم.

گرت بیل هم گفت: باید به خودمان افتخار کنیم. هر کاری توانستیم انجام دادیم. طبیعی است ناراحت باشیم اما تمام تلاشمان را کردیم تا به بازی برگردیم. تا آخرین ثانیه مبارزه کردیم و متاسفم که به فینال نرسیدیم.

XS
SM
MD
LG