لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۵

جام جهانی فوتسال؛ برتری دشوار ایران مقابل مراکش


 تیم ملی فوتسال ایران در تایلند
تیم ملی فوتسال ایران در تایلند
در ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۲ فوتسال به میزبانی تایلند و از رقابت‌های گروه ب تیم ملی ایران موفق شد مراکش را ۲-۱ مغلوب کند. ایران در بازی نخست مقابل اسپانیا به تساوی ۲-۲ رسیده بود.

سایت فیفا در گزارش خود پیروزی ایران بر مراکش را «بسیار سخت» ارزیابی کرده و نماینده آفریقا را تیمی شجاع توصیف کرده است. در این گروه اسپانیا با پیروزی ۸-۳ مقابل پاناما به صدر جدول صعود کرد. ایران با تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد.

در سایر بازی‌هایی که تاکنون به انجام رسیده از گروه نخست، اوکراین ۵-۳ تایلند را شکست داده و کاستاریکا ۶-۳ بر غلبه کرده است. در گروه سوم برزیلی‌ها دروازه لیبی را به توپ بستند و ۱۳ بار موفق به گشودن دروازه این تیم شدند. جدال زیبای ژاپن و پرتغال هم به تساوی ۵-۵ انجامید.

در مهم‌ترین دیدارهای گروه‌های بعدی، از گروه چهارم ایتالیا ۳-۲ بر آرژانتین غلبه کرد و صدرنشین شد. در گروه پنجم نیز جمهوری چک و صربستان از سد رقبای خود گذشتند. اما عجیب‌ترین نتیجه را روسیه در گروه آخر رقم زد و ۱۶ بار دروازه جزایر سلیمان را فرو ریخت که در این بین، سهم ادر لیما به تنهایی هفت گل بود!

ایران ۲ مراکش ۱

ایران در این بازی با گل‌های علی حسن‌زاده و افشین کاظمی ۳ امتیاز را نصیب خود کرد تا برای صعود از مرحله گروهی، تنها به یک امتیاز دیگر در آخرین بازی‌اش مقابل پاناما نیاز داشته باشد.

۱۰ دقیقه نخست بازی ایران و مراکش کاملاً یک‌طرفه بود و سفیدپوشان ایران روی دروازه حریف خیمه زده بودند. اما ایران در زدن ضربه آخر بی‌برنامه و مستاصل نشان می‌داد. از دقیقه دهم به بعد، مراکش نیز روی ضد حملات خودی نشان داد و اگر نبود آمادگی مصطفی نظری، چه بسا این تیم زود‌تر از ایران به گل می‌رسید.

سرانجام در واپسین ثانیه‌های نیمه اول داور نقطه پنالتی را نشان داد. علی حسن‌زاده با شوت قدرتمند پای راستش توپ را خلاف جهت ربیع زاری در کنج دروازه مراکش نشاند. برتری ایران اما فقط یازده ثانیه دوام آورد و مراکش در ضدحمله‌ای تند و برق آسا توسط یوسف المزاری گل تساوی را زد و دو تیم با نتیجه ۱-۱ به نیمه اول خاتمه دادند.

نیمه دوم نیز به همین شکل تکرار شد. دفاع منسجم و واکنش‌های بی‌نقص ربیع زاری مانع از گلزنی ایران می‌شد. مقاومت مراکش با خستگی بازیکنانش در فاصله هشت دقیقه مانده به پایان بازی شکسته شد و افشین کاظمی توپ را از بالای سر دروازه‌بان که روی زمین افتاده بود، درون دروازه مراکش جا داد.

علی صانعی سرمربی ایران در پایان بازی به سایت فدراسیون فوتبال ایران گفت: متاسفانه توپ‌های ما گل نمی‌شد و به همین خاطر بازیکنان استرس داشتند و در زدن توپ‌های خود دقیق نبودند. اگر شانس‌های ما تبدیل به گل می‌شد، تعداد گل‌های ایران دو رقمی بود.

صانعی به بازی تدافعی مراکش اشاره و ادامه داد: مراکش بازیکنان خوبی دارد و معتقدم از تکنیک خوبی بهره می‌برند. باید این تکنیک در قالب تاکتیک درآید تا در آینده نتایج بهتری کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که چرا از حسین طیبی با وجود مصدومیت استفاده کرده است، گفت: قصد نداشتم از طیبی استفاده کنم اما تست قبل از بازی نشان داد که شرایط حضور در میدان را دارد.

صانعی هدف اصلی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۲ را راهیابی به جمع چهار تیم بر‌تر جهان دانست و مدعی شد: «در صورت رسیدن به نیمه نهایی، به فینال هم می‌رسیم.»
XS
SM
MD
LG