لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۱

هاشمی: برای روحانی کارشکنی می‌کنند


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت،
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت،

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، مخالفان دولت حسن روحانی را به «کارشکنی‌» در امور کشور متهم کرد و در مقابل به دولت قبل انتقاد کرد که «۷۰۰ تا۸۰۰ میلیارد درآمد نفتی را به‌ باد داد».

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مجلس گذشته که اکثریت کرسی‌هایش در دست اصولگرایان بود گفت در آن زمان همه رسانه‌های آن گروه علیه کابینه پیشنهادی «سم‌پاشی و منفی‌بافی» کردند و نتیجه آن شد که «مردم و جامعه از توانایی‌های مدیریتی» آنان محروم شد.

به گزارش ایرنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت، روز دوشنبه ۱۳ دی در دیدار با شماری از فعالان سیاسی-فرهنگی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قم، مازندران و اصفهان بار دیگر به درآمدهای دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: «آدم تعجب می‌کند چگونه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد دادند.»

مطابق آمار بانک مرکزی و وزارت نفت، محمود احمدی‌نژاد در دوره هشت‌ساله دولتش بیش از ۶۳۸ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است.

با این حال احمدی‌نژاد پست ریاست جمهوری را با رشد اقتصادی منفی ۶.۸ و تورم بالای ۴۰ درصد و شش قطعنامه شورای امنیت ترک کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: «کسانی که امروز این همه دروغ‌های سیاسی و بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، توهین‌ها را در رسانه ملی و دیگر تریبون‌های رسمی می‌گویند، در محکمه‌ جامعه به افکار عمومی پاسخ دهند که درآمدهای بی‌نظیر آن سال‌ها را چه کار کردند.»

به تازگی در مناظره حسین کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس و حسین شریعتمداری، نام هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز از سوی مدیرمسئول کیهان برده شد.

مدیر مسئول کیهان محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که خواستار تحریم ایران شده بودند.

حسین شریعتمداری همچنین بار دیگر ابراز امیدواری کرد که دونالد ترامپ پس از ادای سوگند برجام توافق برجام را پاره کند چرا که به گفته او چیزی تغییر نکرده است.

رئیس مجمع تشخیص در ادامه دولت قبل را به دروغ‌گویی متهم کرد و نمونه آن را آمار ایجاد دو میلیون اشتغال در سال را عنوان کرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار در هفت سال از دو دولت محمود احمدی‌نژاد، در مجموع تنها ۵۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

هاشمی همچنین با انتقاد از تیم رسانه‌ای حسن روحانی گفت در اجرای برنامه‌های دولت کارشکنی صورت می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی چند ماه پیش گفته بود که حسن روحانی برای دوره دوم ریاست جمهوری احتمالا نامزد می‌شود؛ حسن روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیرش به این پرسش پاسخ نداد.

XS
SM
MD
LG