لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۱

حذف تحصیل علوم انسانی در مدارس عادی دولتی


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از ممنوع شدن ثبت‌نام در رشته علوم انسانی خبر داد و گفت از سال آینده، در مدارس عادی دولتی برای رشته علوم انسانی ثبت‌نامی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران، اسفندیار چهاربند در نشستی خبری گفت دانش‌آموزان متقاضی رشته علوم انسانی باید در دبیرستان‌های فرهنگ ثبت نام کنند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:10 0:00
لینک مستقیم

وی افزود تلاش می‌شود دبیرستان‌های فرهنگ توسعه داده شود.

به گفته این مقام وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر حدود ۱۲ مدرسه فرهنگ در سطح شهر تهران وجود دارد ولی با توجه به اینکه باید هر منطقه آموزشی دارای یک دبیرستان فرهنگ باشد، حداقل ۲۴ مدرسه دیگر باید تا سال آینده راه‌اندازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت به مرحله مهم و سرنوشت‌سازی در استقرار ساختار جدید رسیده است، گفت:‌ اگر برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه نداشته باشیم در آینده دستخوش تبعات ناگواری می‌شویم و ممکن است دستاوردهای سال‌های گذشته نیز مورد تهدید قرار بگیرد.

وی افزود مهمترین این دستاوردها هدایت ۳۵ درصد دانش‌آموزان به سمت شاخه‌های فنی و حرفه‌ای است.

مساله رشته علوم انسانی در جمهوری اسلامی سال‌هاست که به دلیل تلقی‌های خاصی که از آن می‌شود با مشکل مواجه شده است و حتی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز به دلیل آنچه وی «سرچشمه گرفتن مبانی علوم انسانی از تفکرات مادی» خوانده در مورد تحصیل این رشته هشدار داده است.

موضوع هدایت تحصیلی که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر آن تاکید می‌کند با این هدف صورت می‌گیرد که در توزیع منابع انسانی در بازار کار طی سال‌های آینده موثر باشد و از این روست که وی به‌طور غیرمستقیم بر هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاکید می‌کند.

اسفندیار چهاربند همچنین فعالیت وزارتخانه آموزش و پرورش را در توسعه آموزش عالی موثر دانسته و افزوده است که تا امروز توسعه آموزش عالی علامت‌های اشتباهی به هدایت تحصیلی می‌داد اما امروز باید آموزش و پرورش این سکان را در دست بگیرد و به آموزش عالی علامت دهد که چگونه توسعه یابد.

XS
SM
MD
LG