لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

توقیف یک خاور گوشی موبایل در پاساژ علاءالدین تهران


مرکز فروش موبایل علاءالدین در تهران
مرکز فروش موبایل علاءالدین در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، دوشنبه شب یک کامیون خاور گوشی قاچاق از مجموعه علاءالدین در خیابان جمهوری تهران توسط ضابطان قضایی ضبط شده است. بنا به همین گزارش ارزش تقریبی این محموله ۲ تا ۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

پیش از این در روزهای پایان تیرماه نیز ایسنا به نقل از منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داده بود که که یک محموله گوشی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال را در شهر کرمانشاه توسط ماموران نیروی انتظامی توقیف شده است. بنا به گفته‌های منوچهر امان اللهی به ایسنا آن محموله از کشور عراق وارد ایران شده بود و مقصد آن هم شهر تهران بوده است.

در طی چند روز گذشته انتشار اخباری در مورد اجرای طرح رجیستری موبایل در رسانه‌ها، باعث بروز نگرانی‌هایی برای فروشندگان و خریداران موبایل در ایران شده است.

بخشی از طرح رجیستری، بنا به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی ،سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری وزارت ارتباطات، مربوط به ثبت گوشی‌ها در سامانه گمرک قبل از ورود به کشور است.

در همین حال بر اساس گفته‌های جوشقانی این گوشی ها باید توسط واردکننده در سامانه وزارت صنعت و معدن نیز به ثبت برسد تا گوشی ها زمانی که به مصرف کننده نهایی می رسد قابل رهگیری براساس کد فعالسازی در بازار باشد.

طبق گفته‌های این مقام مسوول وزارت ارتباطات این طرح به صورت آزمایشی از روز یکشنبه ۳ مرداد به اجرا گذاشته شده است.

XS
SM
MD
LG