لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

اینستاگرام برنده جایزه شورای طراحان مد آمریکا


جایزه بخش «رسانه» شورای طراحان مد آمریکا در سال ۲۰۱۵ به اینستاگرام رسید و کوین سیسترم، مدیر عامل این شرکت، آن را از دست کیم کاردشیان، ستاره هالیوودی دریافت کرد.

کیم کاردشیان که بعد از خود اینستاگرام بیشترین تعداد دنبال‌کننده را در اینستاگرام دارد، این جایزه در حالی به سیستروم داد که به تازگی کتابی از «سلفی»‌های منتشر شده (و نشده‌اش)‌ در اینستاگرام را روانه بازار کرده است.

شورای طراحان مد عقیده دارد که اینستاگرام باعث انقلابی در دنیای مد شده و آن را از حالت سنتی آن خارج کرده است. درست است که طراحان مد و فروشگا‌های زیادی حالا حساب کاربری اینستاگرام خود را دارند، اما اینستاگرام فضایی را به طراحان ناشناخته، بوتیک‌های محلی کوچک، و افراد خوش‌پوش در سراسر دنیا داده‌است تا در قالب عکس‌هایی شخصی عرضه‌کننده تن‌پوش‌هایشان باشند.

بررسی بازار مد نشان می‌دهد که خریداران با دیدن یک لباس در تن یک فرد عادی و نه مدلی که برای تبلیغات آن را بر تن می‌کند، بیشتر به خرید آن ترغیب می‌شوند. با آنکه اینستاگرام تنها سایتی نیست که این کار را می‌کند (ایتسی و پینترست هم جایی برای عرضه کارهای محلی و شخصی‌اند) اما کاربران حساب کاربری اینستاگرامشان بیشتر به اینستاگرامشان سر می‌زنند تا حساب‌های دیگر و این یعنی بازاری مجانی برای عرضه‌کنندگان مد.

برای طراحان شناخته شده هم اینستاگرام فضای خوبی است برای ارتباط راحت‌تر با مخاطبانی که از عکس‌های تبلیغاتی خسته شده‌اند. از طرفی اینستاگرام حالا تبدیل به یکی از رسانه‌های اصلی پوشش مراسمی مثل اسکار یا گلدن گلوب شده‌ است؛ جایی که ستارگانی که اغلب لباس‌های این طراحان معروف را به تن دارند، می‌توانند عکس‌هایی از خودشان را به طور مستقیم با دنبال‌کنندگانانش به اشتراک بگذارند و این چهره بسیار انسانی‌تری از عکسی که دوربین حرفه‌ای از آنها می‌گیرد، به نمایش می‌گذارد. این به معنای ارتباط بهتر این مارک‌ها با افراد عادی است.

در هر حال اینستاگرام - خواسته یا ناخواسته- خدمت بزرگی به دنیای مد می‌کند و شاید این جایزه به معنای این باشد که صنعت مد به طور رسمی از تکنولوژی تشکر کرده است.

XS
SM
MD
LG