لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۷

۳۸۰ کشته و ۴۶۰۰ زخمی در تصادفات شهریور


رئیس پلیس راه ایران خبر داد که در ۲۱ روز شهریور ماه ۳۸۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده و۴۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسین حمیدی روز دوشنبه،۲۲ شهریور، در عین حال اعلام کرد که مرگ مسافران در «صحنه تصادفات جاده‌ای» در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد کاهش یافته است.

به گفته آقای حمیدی، بر اساس تحلیل کارشناسی تصادفات جاده‌ای، دو عامل «واژگونی» و «انحراف به چپ» که «بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و همچنین سبقت غیرمجاز» رخ می‌دهد، از مهمترین عوامل وقوع تصادفات جاده‌ای در شهریور بوده‌ است.

در شهریور ماه که پایان سفرهای تابستانی در ایران است و همچنین در ایام نوروز حجم سفرهای برون‌شهری و تصادف جاده‌ای افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

در تعطیلات نوروزی امسال نیز حدود ۳۸۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی درجا، سر صحنه تصادف، کشته شده بودند.

براساس آمار اعلام شده به طور متوسط هر ساله حدود ۱۷ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، پیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

از روز ۲۰ اسفند ۹۴ کمپینی با عنوان «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرده است.

برخی از تصادفات رانندگی در ماه‌های گذشته از جمله تصادف اتوبوس حامل سربازانی که از پادگانی در کرمان به اهواز می رفتند، در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب زیادی داشت.

سقوط این اتوبوس مسافربری به دره نی‌ریز در مسیر کرمان-شیراز، ۱۹ کشته و ۳۳ زخمی برجای گذاشت.

XS
SM
MD
LG