لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

دو زمین‌لرزه پرقدرت آذربایجان شرقی را لرزاند


موسسه ژئوفیزیک ایران اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر شهرستان‌ اهر و زمین‌لرز‌ه‌‌ای به بزرگی ۶ ریشتر شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی را تکان داد که بنا بر گزارش‌های منتشر شده تاکنون ۱۸۰ کشته برجای گذاشته است.

موسسه ژئوفیزیک ایران اعلام کرد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی را تکان داد.

آخرین خبرها از افزایش تلفات در زمین‌لرزه استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

به گزارش شبکه خبر خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی اعلام کرد شمار کشته‌شدگان به ۱۸۰ نفر رسیده است.

مدیرکل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی همچنین گفت تاکنون دست کم ۱۳۵۰ تن زخمی شده‌اند.


اهر
اهر
به گزارش خبرگزاری ایسنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام كرد: «زمین‌لرزه مذكور به بزرگی ۶.۲ ریشتر اهر در استان آذربایجان‌شرقی در ساعت ۱۶:۵۳:۱۵ رخ داد و در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد.»

این گزارش می‌افزاید: پس از این زمین‌لرزه، ۱۰ پس لرزه دیگر به بزرگی ۶، ۴.۱، ۴.۷، ۴.۱، ۴.۵، ۳.۷، ۳.۳، ۳.۷، ۴ و ۳.۲ ریشتر شهرستان ورزقان در استان آذربایجان
اهر
اهر
شرقی را لرزانده است.

رئیس اورژانس کشور همچنین هم گفت: «راه ارتباطی از تبریز به اهر (1۵ كیلومتری اهر) به علت تخریب قطع است كه آمبولانس‌ها مجبور شدند از مسیر مشكین‌شهر به ورزقان بروند.»

رئیس اورژانس کشور می‌گوید که روستاهای تخریب شده میان دو شهرستان اهر و ورزقان قرار دارند و جمعیت این روستاها ۲۵ هزار نفر برآورد می‌شود.

تبریز
تبریز
خبرگزاری ایسنا از مناطق زلزله‌زده گزارش داده است که شهروندان شنبه‌شب را در پارک‌ها، و فضای باز خارج از خانه‌ها می‌گذرانند.

رامین احمدی، معاون اجرایی اورژانس آذربایجان شرقی، اعلام کرد که تاکنون از استان‌های زنجان، اردببل و آذربایجان غربی درخواست کمک شده است.

پلیس راه کشور نیز اعلام کرد در پی زمین‌لرزه روز شنبه در استان آذربایجان
اهر
اهر
شرقی، بار ترافیکی محور اهر- تبریز سنگین است.

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت هم‌اكنون ترافیک شدیدی در اكثر معابر شهر تبریز برقرار است و بیشتر نقاط تبریز با قطعی برق روبرو شده و همین امر اضطراب و استرس شهروندان را رقم زده است.

به گفته مدیركل پزشكی قانونی آذربایجان‌شرقی احتمال افزایش آمار
آذربایجان شرقی
آذربایجان شرقی
قربانیان وجود دارد.

در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی اظهار داشت شماری از آوراگان مناطق زلزله‌زده در ورزشگاه‌ها اسکان می‌یابند.

از سوی دیگر حیدر حیدری، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شنبه شب، به خبرگزاری ایرنا گفت که برای زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی سه‌هزار چادر و خیمه امدادی برپا
آذربایجان شرقی
آذربایجان شرقی
شده که در مجموع ۱۶ هزار نفر از زلزله‌زدگان اسکان موقت یافته‌اند.
XS
SM
MD
LG