لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

باران و گلباران در انزلی؛ بازگشت تراکتورسازی به صدر جدول


تیم فوتبال استقلال تهران با شکست پر گل مقابل ملوان بندرانزلی صدر جدول لیگ بر‌تر فوتبال ایران را از دست داد و به رده دوم سقوط کرد.

در هفته نهم لیگ بر‌تر، بازی ملوان و استقلال در حضور کمتر از ۳ هزار تماشاگر و زیر بارش شدید باران به انجام رسید. قبل از بازی گفته می‌شد که به دلیل شرایط نامساعد جوی ممکن است مسابغه لغو شود.

بازی بارانی این دو تیم با گلباران دروازه‌ها همراه شد و سرانجام با برتری ۴ بر ۲ ملوان بندر انزلی خاتمه یافت.

با انجام دیدارهای شنبه شب، تراکتورسازی و استقلال ۱۹ امتیازی هستند اما تفاضل گل تراکتورسازی مثبت ۶ است و سه گل بهتر از استقلال.
صبا قم، نفت تهران، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

در بازی ملوان و استقلال، ابتدا آرش برهانی در هفتمین دقیقه استقلال را پیش انداخت. اما جلال رافخایی در دقیقه ۴۳ و علی جراحکار هم دو دقیقه بعد با دو گل که هر دو با ضربه سر به ثمر رسید، باعث شدند تیم میزبان با برتری به رختکن برود.

میلاد می‌داودی در آغاز نیمه دوم با شلیک تماشایی از فاصله دور که از روی ضربه ایستگاهی نواخته شد، مجدداً بازی را به تساوی کشید.
در ادامه و در زمین گل الود که در برخی نقاطش شبیه تالاب شده بود، با خطای پژمان منتظری روی رافخایی که در موقعیت گل قرار داشت، سعید مظفری‌زاده مدافع استقلال را از زمین اخراج کرد و نقطه پنالتی را نشان داد.
جلال رافخایی خودش را دو گله کرد و ملوان را مقابل تیم ۱۰ نفره حریف، ۳-۲ پیش انداخت.

با آشفتگی پدید آمده در ساختار تیم استقلال، محمد نزهتی نیز گل‌ چهارم ملوان را به ثمر رساند. به این ترتیب ملوان ۱۰ امتیازی شد و به رده دهم رسید.

استقلال نیز با شکست در بندرانزلی، گرفتار تفاضل گل شد تا صدرنشینی را به هم امتیازی‌اش یعنی تراکتورسازی تبریز واگذار کند.

به این ترتیب فرهاد‌پور غلامی سرمربی ملوان که در فینال جام حذفی، پرسپولیس را در انزلی مغلوب کرده بود، این بار توانست استقلال را مغلوب کند.

او در این مسابقه از ترکیب مسعود پورمحمد، سعید سالارزاده، علی جراح کار، علی رمضانی، بابک پورغلامی، محمد همرنگ، محسن مسلمان (مهران جعفری)، امید نظامی‌پور، محمد نزهتی، جلال رافخایی و مهدی دغاغله (عزیز معبودی) استفاده کرد.

در طرف مقابل پرویز مظلومی در این بازی، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، کیانوش رحمتی، جواد شیرزاد، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، جاسم کرار (محسن یوسفی)، آرش برهانی (میثم حسینی) و میلاد می‌داودی (اسماعیل شریفات) را به میدان فرستاد.

فرهاد پورغلامی در مورد اینکه پرویز مظلومی علت باخت را گل آلود بودن زمین ورزشگاه دانسته، گفت: شرایط برای ما هم خوب نبود و از این وضعیت متضرر شدیم، زیرا ما هم روی زمین فوتبال بازی می‌کنیم. اما باید بگویم فصل گذشته در جام حذفی و در هوای آفتابی، آن هم در شرایطی که یک بازیکن کمتر از استقلال داشتیم نیز این تیم را شکست دادیم.

در آغاز این مسابقه، سعید سالارزاده که فصل گذشته با یک تکل خشن باعث مصدومیت شدید میلاد می‌داودی و دوری چند ماهه او از فوتبال شده بود، با دسته گل به همراه فرهاد پورغلامی نزد می‌داودی رفت تا به این ترتیب از او عذرخواهی کند.

در آخرین روز از هفته نهم لیگ بر‌تر، روز یکشنبه سایپا میزبان فولاد مبارکه سپاهان است. ذوب آهن نیز که مانند سپاهان، ناباورانه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده، میزبان نفت تهران است.

شاگردان حسین فرکی در صورت غلبه بر ذوب آهن می‌توانند با ۲۰ امتیاز به تنهایی در صدر جدول بایستند.

برتری پرسپولیس و تراکتورسازی

دیگر مسابقه شنبه شب را مس سرچشمه و شهرداری تبریز برگزار کردند.
نناد برنوویچ برای مس و کامیار کامیاری برای شهرداری در نیمه اول گلزنی کردند. سعید دقیقی مهاجم ملی پوش شهرداری در نیمه دوم دروازه میزبان را باز کرد تا مس سرچشمه در خانه شکست بخورد.

با این برد شهرداری تبریز یازده امتیازی شد و مس سرچشمه در رده هفدهم باقی بماند.

در بازی‌های برگزار شده جمعه شب، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور ۳۰ هزار تماشاگر میزبان صبا قم بود.

شاگردان حمید استیلی موفق شدند با برتری ۲ بر صفر در این بازی دومین برد پیاپی خود را جشن بگیرند.

در این مسابقه هادی نوروزی در دقیقه ۱۲ و غلامرضا رضایی در دقیقه ۹۰ برای پرسپولیس گلزنی کردند تا سرخپوشان سه امتیاز حساس بازی کسب کنند و ۱۲ امتیازی شوند.

در جریان بازی غلامرضا رضایی یک فرصت تک به تک را با بی‌دقتی از دست داد. علی کریمی هم یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های پرسپولیس را رقم زد اما توپ وارد چارچوب نشد.

راه‌آهن با هدایت علی دایی شکست دیگری را در این فصل و این بار مقابل شاگردان غلامحسین پیروانی تجربه کرد.

صنعت نفت آبادان ابتدا توسط فونیکه‌سی مهاجم مالیایی خود و از روی نقطه پنالتی به گل رسید. نفتی‌ها بار دیگر با فونیکه‌سی به گل دست یافتند و ۲ بر صفر پیروز شدند.

تراکتورسازی در تبریز میزبان مس کرمان بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند با حساب ۳ بر یک به پیروزی برسند.

علی علیزاده و توزی با دو گل تراکتور سازی را پیش انداختند. سپس مسی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما این پنالتی را فرزاد حسین خوانی به گل تبدیل نکرد.

توپ برگشتی از پنالتی باعث شد بازیکنان تراکتورسازی دوباره خطا کنند که پنالتی دوم مس را مهرداد پولادی بازیکن چپ پا و ملی پوش این تیم به گل تبدیل کرد.

امیرحسین صادقی مدافع تراکتورسازی به دلیل اعتراض شدید به داور روی همین صحنه، از بازی اخراج شد. ستار همدانی مربی تراکتورسازی نیز به دلیل اعتراض مشابه کارت قرمز گرفت.

تراکتورسازی اما در دقیقه ۴۴ گل سوم خود را توسط لوپز به ثمر رساند تا ۱۰ نفره مقابل مس کرمان پیروز شود.

فولاد خوزستان پس از ۵ هفته ناکامی موفق شد پیروزی برسد و در زمین خود با یک گل فجر سپاسی را شکست دهد.

تک گل این بازی را رضا نوروزی به ثمر رساند. در این بازی فولادی‌ها طبق معمول یک ضربه پنالتی را از دست دادند. این بار بختیار رحمانی بود که پشت ضربه ایستاده بود.

شاهین بوشهر و داماش گیلان هم در بوشهر به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.
جهانگیر عسگری داماش را پیش انداخت، اما یک دقیقه به پایان بازی این منصور تنهایی بود که بازی را به تساوی کشاند تا شاهین از شکست خانگی فرار کند.
XS
SM
MD
LG