لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

تساوی تراکتورسازی و استقلال در تبریز


بازی استقلال و تراکتورسازی
بازی استقلال و تراکتورسازی
در هفته آخر دور رفت لیگ بر‌تر، تراکتورسازی که برای قهرمانی در نیم فصل به هر سه امتیاز بازی احتیاج داشت، در حضور ۶۲ هزار تماشاگر مقابل مهمان خود استقلال تهران به تساوی ۱-۱ رسید.

به این ترتیب اگر استقلال بازی معوقه‌اش مقابل ملوان را که سوم آذر برگزار خواهد شد با اختلاف دو گل ببرد، قهرمان نیم فصل می‌شود و در غیر این صورت، پرسپولیس صدرنشین خواهد ماند. بازی استقلال با ملوان تنها دیدار باقی مانده از دور رفت لیگ بر‌تر است.

در بازی تراکتورسازی و استقلال، آرش برهانی در دومین دقیقه در محوطه جریمه روی ارسال آندرانیک تیموریان که سابقه بازی در تراکتورسازی را هم دارد٬ صاحب توپ شد و گل استقلال را به ثمر رساند. سعید دقیقی هم در دقیقه ۶۷ از داخل محوطه جریمه روی حرکت تیمی که پایه گذار آن علی کریمی بود، گل تساوی را زد.

با این تساوی تراکتورسازی ۲۶ امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. استقلال هم با ۲۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده ششم باقی ماند. در ترکیب تراکتورسازی حامد لک به عنوان دروازه‌بان، روزی پر فروغ را سپری کرد. محمد نصرتی، حبیب گردانی، مهدی کیانی، فرشید طالبی، میثم بائو (فرشاد احمدزاده)، علی کریمی، مهدی کریمیان، میلاد فخرالدینی، سعید دقیقی (محسن حسینی) و کریم انصاری‌فرد هم دیگر بازیکنان تراکتورسازی بودند.

کریمی در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. او پس از هفته‌ها دوری از میدان، در دیدار قبلی تیمش مقابل استقلال اهواز ۱۰ دقیقه بازی کرد و در برابر استقلال تهران نیز از ابتدا به میدان رفت.

مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، جی لوید ساموئل، احمد جمشیدیان، آرش برهانی و محمد مهدی نظری (سیاوش اکبرپور) هم برای استقلال بازی کردند.

آخرین دیدار هفته پانزدهم را نیز سایپا البرز و صبا قم در کرج برگزار کردند که سایپا ۲-۱ برنده شد. کاوه رضایی و حامد شیری برای سایپا گل زدند، رضا عنایتی هم تک گل صبا را به ثمر رساند تا به جمع هفت گله‌های صدر جدول گلزنان بپیوندد. با این برد، سایپا در رده هفتم جدول لیگ بر‌تر قرار گرفت.

امیر قلعه‌نویی در پایان بازی گفت: «اگر هافبک‌ها و مهاجمان ما دقت می‌کردند می‌توانستیم گل دوم را بزنیم. حامد لک هم دو موقعیت گل را از ما گرفت. ما برنامه داشتیم تا برای تراکتورسازی تله‌گذاری کنیم، در تله‌ گذاشتن خوب بودیم اما از موقعیت‌هایمان استفاده نمی‌کردیم.»

سرمربی استقلال درباره فرشاد احمدزاده بازیکن جوان تراکتورسازی که وقتی به میدان آمد، آهنگ هجومی تیم میزبان را تند‌تر کرد، گفت: «در این مورد بخواهیم حرف بزنیم هزار جور حرف و حدیث می‌سازند، او می‌تواند پدیده لیگ باشد. در دقایقی که وارد زمین شد به ما فشار آورد و می‌تواند یکی از هافبک‌ چپ‌های آینده فوتبال ایران باشد.»

مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی هم گفت: «اگر قرار باشد ارزشیابی کنیم، از نوع بازی نمره خوبی گرفتیم. از روی غافلگیری هم گل خوردیم اما از نظر نوع بازی فوق‌العاده بودیم. بارندگی هم همیشه به نفع دفاع‌کننده است چون تیم حمله کننده نقش سازنده دارد و تیم دفاع کننده نقش تخریب. بزرگ‌ترین نقطه ضعف ما در حمله و ضربات ایستگاهی است، هنوز چیزی از این بخش به دست نیاورده‌ایم.»

اظهارات علی کریمی علیه مدیران پرسپولیس

علی کریمی پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در جمع خبرنگاران با پرسشی درباره خداحافظی تلخ بازیکنان سر‌شناس فوتبال مواجه شد که آخرین مورد آن درباره فرهاد مجیدی اتفاق افتاد. او در پاسخ گفت: «با حضور برخی مدیران این امر طبیعی است، ممکن است برای من هم اتفاق بیافتد. قرار بود برای خداحافظی مهدوی‌کیا هامبورگ را بیاورند اما نیاوردند. مدیران ابتدا باید برنامه‌های خود را هماهنگ کرده و بعد رسانه‌ای ‌کنند اما اینجا اول حرف می‌زنند، سپس دلایل انجام نشدنش را به زبان می‌آورند. فقط شعار می‌دهند و بعد می‌گویند به این دلایل عملی نشد!»

مرد سال ۲۰۰۴ فوتبال آسیا در ادامه گفت: «چطور در کشورهای عربی می‌توانند اما ما نمی‌توانیم. با این مدیریت‌ها این جور خداحافظی‌ها هم عادی خواهد شد و دیگر زیاد هم در موردش صحبت نخواهند کرد.»

کریمی درباره برخورد سیاوش اکبر‌پور با او در محوطه جریمه گفت: «این بازیکن پایش را روی پای من گذاشت که کار‌شناسان باید نظر بدهند. البته عده‌ای از کار‌شناسان وقتی سمت ندارند دائماً از داوران اشکال می‌گیرند اما وقتی خودشان سمت می‌گیرند و عده‌ای دیگر سمتشان را از دست می‌دهند، همه چیز برعکس می‌شود! جواد نکونام هم دائماً با داور صحبت می‌کرد. او اگر انرژی‌اش را برای بازی بگذارد موثر‌تر می‌شود.»

او درباره شایعه بازگشت به پرسپولیس گفت: «پیگیر این حرف‌ها نباشید زیرا الان مدیرعامل پرسپولیس بین زمین و آسمان است. اول باید وزیر ورزش انتخاب شود.»

بازیکن سابق بایرن مونیخ و شالکه درباره اینکه به خاطر اختلاف با سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس این تیم را ترک کرده است، گفت: «این‌ها کسی نیستند که من بخواهم در موردشان صحبت کنم. بالاخره می‌روند، فوتبال برای من و امثال من است. درباره رویانیان هم دایی قبلاً همه حرف‌ها را زده بود و لازم نیست چیزی بگویم.»

کریمی درباره مطالبات معوقه‌اش از پرسپولیس گفت: «اگر رویانیان جرات دارد این کار را با علی دایی انجام دهد. ضمناً من تعجب می‌کنم رویانیان در دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و با پیشکسوتان میلان از فرهاد مجیدی برای برپایی بازی خداحافظی دعوت کرده. گاهی به خاطر این حرف‌ها به ایشان شک می‌کنم. او می‌خواهد برای مجیدی بازی خداحافظی بگذارد در حالی که پنج ماه قبل مهدوی‌کیا در شرایطی بسیار بد راهی خانه شد و از آن پس او را ندیدم.»

ساعتی پس از انتشار اظهارات کریمی، مدیرعامل پرسپولیس به فارس گفت: «کریمی مانند فرزندی است که از خانواده‌اش ناراحت است و تصمیم گرفته خانواده خود را بکوبد. ایشان درباره هامبورگ و مهدوی‌کیا صحبت کرده، در حالی که خود مهدوی‌کیا درخواست کرد این اتفاق نیفتد. او گفت اگر هامبورگ بیاید شاید بازیکنان عادی با خود به ایران بیاورند و از طرفی هزینه‌ها برای باشگاه پرسپولیس زیاد می‌شود که من از این صحبت‌های مهدوی‌کیا لذت بردم.»

رویانیان درباره مبالغ پرداختی پرسپولیس به دایی گفت: «مثل اینکه برخی‌ نمی‌دانند دایی وقتی به پرسپولیس آمد یک کلام درباره طلب‌های قبلی‌اش حرفی نزد. حرف‌هایی که درباره رقم دریافتی دایی می‌گویند درست نیست. امیدوارم آنهایی که می‌خواهند بمانند، بمانند ولی مطمئن باشید ما نمی‌خواهیم در این فوتبال بمانیم چون من زندگی‌ام در فوتبال نیست و فوتبالی نخواهم شد و نیستم، خدا به من این فرصت را داد تا به پرسپولیس خدمت کنم.»
XS
SM
MD
LG