لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۱

اجلاس وزیران خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در رامسر


همزمان با ادامه تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ روز سه‌شنبه چهارمین دوره اجلاس ۳ وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان به میزبانی ایران در رامسر برگزار شد.

در این نشست محمدجواد ظریف، مولود چاوش اوغلو و المار ممد یارف درباره مسائل مشترک سه جانبه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ترانزیت کالا بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه ایران در حاشیه این نشست در دیدار جداگانه‌ای با همتای آذربایجانی خود تأکید کرد که با توجه به مشکلات و بحران‌های موجود در منطقه باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک مشکل و بحران دیگر نباشیم. آقای ظریف همچنین به شبکه خبر گفت هدف ایران پایان دادن به درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

حبیب حسینی‌فرد تحلیلگر مسائل منطقه درباره نقش کشورهای ترکیه و ایران در بحران موجود میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به رادیو فردا می‌گوید با توجه به سیاست خارجی دو کشور ایفای نقشی بی‌طرف در این بحران برای هر دو کشور دشوار به نظر می‌رسد.

گزارش جواد کوروشی از اجلاس رامسر
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:56 0:00
لینک مستقیم


در پایان نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در رامسر بیانیه‌ای منتشر شد.

در این بیانیه از جمله بر تقویت همکاری‌های ۳ کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری اسلامی تاکید شده است.

پایبندی نسبت به تأسیس کمربند صلح، ثبات، امنیت، شکوفایی و همکاری منطقه‌ای بیشتر در همه زمینه‌ها، درخواست حل و فصل سریع مناقشه آذربایجان و ارمنستان از طرق مسالمت‌آمیز و بر اساس حقوق بین‌الملل و استقبال از برجام از جمله مطالبی هستند که سه کشور در بیانیه مشترک خود بر آن تأکید کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG