لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

مجلس الزام دولت به پیگیری خسارات ناشی از اقدامات آمریکا را تصویب کرد


در ادامه سیاست، به گفته حمید حسینی عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی «مین‌گذاری مجلس نهم در روزهای پایانی کار خود برای دولت»، مجلس با تصویب کلیات و جزییات «طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی» دولت را موظف به پیگیری و استیفای خسارات برای تمام اقدام‌های امریکا در ایران و در برابر ایران در شصت سال گذشته می‌کند.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان که از جمله آورندگان این طرح به مجلس بود در آغاز بررسی این طرح از جمله گفت این اقدام متقابلی در برابر آمریکاست که تنها در حدحقوقی نمی‌ماند.

کمال‌الدین پیر مؤذن نماینده اردبیل با این طرح به دلیل ناپختگی این طرح مخالفت کرد.

هنگام بررسی جزییات این طرح، حمید رسایی نماینده تندرو مجلس که دوره نمایندگی‌اش چندروز دیگر به پایان می‌رسد گفت، هدف تنها اقدامات حقوقی نیست بلکه باید تنگه هرمز را بست.

مجید انصاری که در مقام نماینده دولت در مجلس بود در واکنش به گفته‌های حمید رسایی گفت این شعارهای انقلابی نما هم برخلاف منافع ملی و هم در تضاد با قانون اساسی است.

گزارش جواد کوروشی از تصویب طرح الزام دولت در مجلس
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:07 0:00
لینک مستقیم

در این میان گفته می‌شود که ایران برای استرداد پول‌های بلوکه شده در آمریکا کارگروهی برای تدارک ارجاع درخواست ایران به دیوان داوری لاهه یکشنبه شب هم مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی گفت که شورای عالی امنیت ملی تصمیم به شکایت از آمریکا به دیوان داوری لاهه گرفته است.

مجلس در نهایت با ۱۳۱ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن جزییات این طرح را تصویب کرد.

XS
SM
MD
LG