لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۲

ايران با شکست کره شمالی به يک‌چهارم پايانی راه يافت


بازی ایران و کره شمالی؛ روز شنبه دوحه
بازی ایران و کره شمالی؛ روز شنبه دوحه
تيم ملی فوتبال ايران با گل تماشايی کريم انصاری‌فرد يک بر صفر کره شمالی را در گروه چهارم شکست داد و در پی ازبکستان دومين تيم راه يافته به مرحله يک‌چهارم پايانی جام ملتهای آسيا شد.

در دقيقه ۶۳ پژمان نوری با گريزی کوتاه و پاسی عالی از راست توپ را به کريم انصاری‌فرد با ضربه‌ای تماشايی و سرضرب دروازه کره شمالی را گشود.

در حالی که انصاری‌فرد از دو موقعيت دو گل ساخت (که اولی مردود شناخته شد) و بازيکن شاخص اين بازی بود، در پايان هادی عقيلی مرد برتر ميدان شناخته شد.

در مسابقه‌ای که لحظه‌های تماشايی‌اش کم شمار می‌نمود، اوج بازی در هنگام گل برتری ايران به نمايش در آمد. کره به محض خوردن گل بازی سراسر تهاجمی را پيش گرفت، اما ضعف در گلزنی اين تيم را از راهيابی به دور يک‌چهارم پايانی کم اميد کرد.

کره شمالی درآخرين بازی بايد عراق را شکست دهد و ايران بر امارات هم پيروز شود تا با چهار امتياز در موقعيت صعود قرار گيرد.

ايران شش امتياز دارد و تيم‌های امارات و عراق بعد از بازی ايران با کره شمالی بازی داشتند تا اولی به تک امتياز خود بيفزايد و عراق به نخستين امتيازها بينديشد.

آخرين بازی ايران در گروهی سوم با تيم ملی امارات برای حفظ صدرنشينی‌اش و بازی با تيم دوم گروه گروه سوم در روز بيستم دی (سی ام دی) است.

در گروه سوم استراليا و کره جنوبی هرکدام با چهار امتياز بخت نخست پيشتازی گروه هستند و بحرين برای صعود بايد در آخرين بازی گروهی استراليا را شکست دهد.

نيمه نخست در حالی بدون گل به پايان رسيد که يک بار کريم انصاری‌فرد يک توپ را به تور دروازه کره رساند که به عقيده نواز شکرالله، داور بحرينی خطای هند مهاجم ايرانی را آعلام کرد.

در مقابل مهاجمان کره با شناخت کامل به سرعت کم مدافعان ايرانی به ارسال توپ‌های سريع به پشت مدافعان بود تا با گريزهای تائه سه، بازيکن شاخص کره شمالی خطر آفرين شوند و گل بزنند. اما وقتی کره نتوانست گلزن باشد، پس از گل انصاری فرد مربی کره ای تائه سه را هم تعويض کرد.

در اين نيمه منهای فرصت و گل مردود شده انصاری‌فرد، ايران خطری برای گلزنی ايجاد نکرد و در برابر ميل به پيروزی کره‌ای‌ها مهدی رحمتی با چند جايگيری خوب و سرپنجگی مانع بروز لحظه‌ای بحرانی در مقابل دروازه ايران شد.

تيم ايران برخلاف رسم فوتبال با چهره‌ای دگرگون نسبت به تيم پيروز به ميدان آمد. اين تغييرها در خط ميانی و حمله بود که خسرو حيدری، پژمان نوری، محمدرضا خلعتبری و کريم انصاری‌فرد به جای آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعی، غلامرضا رضايی و محمد غلامی در تيم جای گرفتند.

با تعويض ايمان مبعلی در آغاز نيمه دوم ايران بدون گلزنان بازی دوم با عراق بازی کرد. در اين مسابقه در برابر يک ضربه کرنر کره شمالی در نيمه نخست تيم ايران هرگز گل نزد.

تيم ملی ايران: مهدی رحمتی - محمد نصرتی (از دقيقه ۷۲غلامرضا رضايی)، هادی عقيلی، جلال حسينی، احسان حاج صفی - خسرو حيدری، ، جواد نکونام (کاپيتان)، پژمان نوری، ايمان مبعلی (از نيمه دوم محمد نوری)- محمد رضا خلعتبری و کريم انصاری‌فرد (از دقيقه ۱+۹۰ محمد غلامی). سرمربی: افشين قطبی

اين مسابقه ۶۴۸۸ تماشاگر داشت و بيشتر ايرانيان مقيم قطر بودند.
در پايان جواد نکونام به عنوان کاپيتان تيم به خبرنگاران گفت که ايران با سه پيروزی و نه امتياز به دور دوم خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG