لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

هلال احمر لیبی از احتمال آزادی هفت ایرانی ربوده شده خبر داد


 ایرانیان ربوده شده در لیبی
ایرانیان ربوده شده در لیبی
یک مسئول در هلال احمر لیبی از احتمال آزادی قریب الوقوع هفت عضو هلال احمر ایران که در لیبی توسط یک گروه مسلح ربوده شده‌اند خبر داد.

عبد الحمید المدنی رئیس شعبه هلال احمر لیبی در شهر بنغازی به خبرگزاری رویترز گفت: «ما در انتظار آزادی آنها هستیم. هر لحظه ممکن است این اتفاق روی دهد.»

این هفت ایرانی در شهر بنغازی توسط یک گروه مسلح ربوده شدند. آنها به عنوان مهمانان رسمی هلال احمر لیبی برای کمک در عملیات امداد رسانی به نیازمندان به لیبی رفته بودند. که افراد مسلح آنها را از خودرو‌هایشان از مرکز بنغازی ربودند.

جمعیت هلال احمر ایران با اعلام نام اعضایش که در لیبی ربوده شده‌اند، اعلام کرد که آنها ۵ محموله اهدایی به مردم لیبی را با خود برده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این کمک‌ها شامل ۲ محموله برای آوارگان لیبیایی مستقر در مرز تونس، دو محموله به بنغازی و یک محموله هم به طرابلس بوده است.

در واکنش به این گروگانگیری، حسین امیر عبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران، تاکید کرده که دولت لیبی مسئول جان اعضای تیم هلال احمر ایران است.

پیش از این یک مقام مسئول لیبیایی به خبرگزاری فرانسه گفته بود که این هفت ایرانی، توسط گروه رباینده بازجویی می‌شوند. به گفته او بازجویی در خصوص فعالیت‌ها و اهداف این هفت ایرانی و احتمال ارتباط آن با تبلیغ مذهب تشیع است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایرانیان ربوده شده مرود آزار و اذیت قرار نگرفته‌اند گفته بود: «پس از پایان تحقیقیات آزاد خواهند شد.»

ربودن اعضای سازمان هلال احمر ایران یکی از سلسله حوادث خشونت باری است که در هفته‌های اخیر در شهر بنغازی مهد انقلاب سال گذشته لیبی علیه نظام معمر قذافی روی داده است.

گروه‌های محلی در بنغازی اعتراض‌هایی با خواست دادن اختیارات بیشتر به مناطق شرق لیبی ترتیب می‌دهند. آنها می‌گویند که دولت مرکزی منطقه‌شان را به حال خود‌‌ رها کرده و رسیدگی کافی به آن صورت نمی‌گیرد.

در طرابلس پایتخت، ناصر المانع سخنگوی دولت لیبی از مقام‌های محلی در بنغازی خواست به قانون عمل کرده و ربایندگان را به عدالت بسپارند.

ماه گذشته، رئیس کمیته ملی المپیک لیبی یک هفته پس از ربودنش توسط افراد مسلح، آزاد شد.
XS
SM
MD
LG