لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۹

ناوگروه ایرانی در بندر آستاراخان روسیه پهلو می‌گیرد


 عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
نیروی نظامی منطقه جنوب روسیه اعلام کرد ناوگروه ایران روز جمعه در بندر آستاراخان واقع در دریای خزر پهلو می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، کاپیتان حسن آذرپیکان، فرمانده ناوگروه ایران، گفته است که انتظار می‌رود ساعت ۸ به وقت مسکو، این ناوگان به بندر آستاراخان برسد. به گفته وی ناوچه موشک‌انداز جوشن و پیکان در این ناوگروه هستند.
ایتارتاس می‌نویسد شناور ولگودونسک به ملوانان ایرانی در وروی کانال خزر –ولگا خوشامد خواهد گفت و آن‌ها را در طول کانال تا بندر آستارخان همراهی خواهد کرد.
برپایه این گزارش روز جمعه در میدان پتر اول شهر بندری آستاراخان، مراسمی با حضور نیروهای ایرانی و روس برگزار خواهد شد.
پیش‌تر ناوگان دریای خزر روسیه در سال ۲۰۰۷ از بندر انزلی بازدید کرده بود.
در ماه آوریل امسال نیز یک ناوگروه روس متعلق به ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بندرعباس ایران پهلو گرفت.
ایتارتاس می‌افزاید دیدار ناوگروه ایرانی از سوی وزرات دفاع روسیه، دولت محلی آستاراخان و کنسولگری ایران در آستاراخان سازماندهی شده است.
روز پنجم تیرماه، دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، درباره این ماموریت گفت: «نخستین بار ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر به منظور تحکیم روابط صلح و دوستی با کشور همسایه دریایی، روسیه، صبح امروز عازم بندر آستاراخان در شمال روسیه شد.»
وی گفت: «امیدواریم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود و بازدیدهایی که صورت می‌گیرد، اهداف ارتقای توان امنیت دریا‌ها، آموزش، ارتباطات دریایی و بحث‌های فنی نتایجی حاصل شود.»
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، ملوانان ایرانی در روسیه ۴ روز خواهند ماند و کل این ماموریت ۸ تا ۹ روز طول خواهد کشید.
XS
SM
MD
LG