لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

اسرائیل از حمله هوایی به اعضای داعش در خاک سوریه خبر داد


 بلندی‌های جولان در مرز اسرائیل و سوریه.
بلندی‌های جولان در مرز اسرائیل و سوریه.

ارتش اسرائیل‌ می‌گوید با حمله نیروی هوایی‌اش، چهار نیروی داعش را در خاک سوریه و در نزدیکی مرز جولان با اسرائیل کشته است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، این حمله بامداد یکشنبه هفتم آذر و پس از آن انجام شد که نیروهای داعش به سوی نیروهای مرزی اسرائیل «آتشباری مستقیم» کردند.

ارتش اسرائیل گفته است، آتشباری به سوی نیروهایش شامل خمپاره‌اندازی نیز بود، اما کسی از سربازان اسرائیلی زخمی نشد.

به گزارش ارتش اسرائیل، خودروهای تیرباری داعش هدف حملات موشکی جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند که زندگی عادی مردم در شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی مرز در این روز ادامه یافته و اطلاعیه‌ای از سوی ارتش برای احتیاط بیشتر صادر نشد.

دولت بشار اسد هنوز به حمله هوایی اسرائیل به خاک این کشور واکنشی نشان نداده است.

کارشناسان نظامی اسرائیلی به رسانه‌های این کشور گفته‌اند، داعش که بخش‌هایی از سوریه را در کنترل دارد، به تازگی ابو محمد المقدسی را به عنوان فرمانده جدید برای مناطق نزدیک به مرز اسرائیل تعیین کرد.

اسرائیل می‌گوید، در جنگ داخلی سوریه، به موارد متعددی از خمپاره‌اندازی‌هایی که میان گروه‌های مختلف در سوریه شلیک شده و به اشتباه به اسرائیل اصابت کرده، واکنش نشان داده است.

به گزارش رادیو اسرائیل، ژنرال عاموس یادلین یک نظامی ارشد پیشین ارتش این کشور یکشنبه ۷ آذر گفت، گروهی که اعضای آن کشته شدند، به تازگی نام خود را به «جیش خالد بن الولید» تغییر داده است.

به گفته این رییس پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل، اعضای «جیش خالد بن الولید» علاقمند هستند که با نیروهای وابسته به محور سه‌گانه ایران- حزب الله - حکومت بشار اسد مبارزه کنند و نه با اسرائیل.

ژنرال یادلین در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت، حضور نیروهای وابسته به ایران و حزب‌الله در نزدیکی مرز سوریه با اسرائیل، برای این کشور «یک چالش بزرگ‌تر» از داعش است زیرا اسرائیل به «آسانی» از عهده گروه خلافت اسلامی بر می‌آید.

«احرار الشام» یکی از گروه‌های اسلامگرای معارض حکومت بشار اسد در روزهای گذشته از آغاز عملیات تازه‌ای با نام «جنوب سرخ» علیه نیروهای وفادار به بشار اسد در منطقه قنیطره در نزدیکی مرز با اسرائیل خبر داده بود.

هدف از عملیات یاد شده شکستن حصری است که ارتش سوریه در نواحی غربی حومه دمشق علیه معارضین ایجاد کرده است.

اما ارتش اسد شنبه ششم آذر از موفقیت در تسلط بر یک منطقه مهم دیگر در این حوزه خبر داد تا موقعیت خود را تقویت کرده باشد.

عملیات «قادسیه جنوب» نیز که دو ماه پیش از سوی معارضین علیه ارتش اسد اعلام شد، ناکام مانده بود.

همه تلاش‌های سیاسی بین المللی برای خاتمه جنگ داخلی سوریه، که به‌زودی ششمین سال خود را پشت سر می گذارد، ناکام مانده است.

یک مرکز تحقیقات سیاسی سوری بهمن ماه ۱۳۹۴ اعلام کرد شمار کشته‌های جنگ (تا آن زمان) به ۴۷۰ هزار تن بوده و نزدیک به دو میلیون تن نیز مجروح و معلول شدند.

آخرین آمار آوارگان در جنگ سوریه مربوطب ه فروردین ۱۳۹۳ بود که نزدیک به یازده میلیون تن از مردم سوریه را رانده شده و سه میلیون و هشتصد هزار تن را پناهنده توصیف کرد.

XS
SM
MD
LG