لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

اظهارات جعفری و نقش سپاه در سیاست داخلی و خارجی


سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران شامگاه سه شنبه در مسجد جامع امام صادق و روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق در سخنرانی‌های خود در ارتباط با مسایل سیاسی، اقتصادی و نظامی مطرح روز، مواضع نظامیان را اعلام کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:47 0:00
لینک مستقیم

محمد علی جعفری از جمله در باره قدرت نظامی جمهوری اسلامی، توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای۱+۵، نقش و دخالت‌های جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه و فعالیت‌های اقتصادی سپاه نظر گاه‌های خود را با مخاطبان خود در میان گذاشت.

محمد علی جعفری به مخاطبان خود از قدرت دفاعی سپاه گفت و از جمله بدون نام بردن از محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت ممکن است برخی در کشور باشند که توانمندی‌های ما را ندانند و یا تخصصی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی نداشته باشند و اعلام نظرهایی کنند اما وقتی می‌گوییم در حوزه نظامی و دفاعی قدرتمند هستیم، منظور فقط از نظر سلاح، تجهیزات و فناوری نیست بلکه مؤلفه قدرت ما علاوه بر اینها مولفه‌های دیگری چون پشتیبانی مردم، حضور گسترده آنها در صحنه‌های امنیتی و دفاعی هم هست.

فرمانده کل سپاه پاسداران در باره نقش جمهوری اسلامی در سوریه هم گفت ما هر اقدامی که بتوانیم و لازم باشد، انجام می‌دهیم تا سوریه حفظ شود و با افتخار هم انجام می‌دهیم و اعلام می‌کنیم. به گفته آقای جعفری فقط اعزام نیروی سازمان‌دهی شده نظامی به سوریه باقی مانده است چراکه قبلا اعلام کرده‌ایم نیروی متخصص برای انتقال تجربه و آموزش به عنوان مستشار به سوریه فرستاده‌ایم و این اقدام ما نیز علنی است چراکه سوریه در صف مقاومت است و حمهوری اسلامی از نظام رسمی و قانونی حاکم در سوریه حمایت می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد که ایران در مذاکرات هسته‌ای چیزهای بیشتری نداده باشد اما همزمان گفت چیزهایی که در این مهلت ۶ ماهه دادیم، حداکثری و چیزهایی که گرفته‌ایم، حداقلی بوده است اما مهم آینده و عبور نکردن از خطوط قرمز است.
XS
SM
MD
LG