لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۹

درخواست جهانگیری از قوه قضاییه برای برخورد با توهین‌کنندگان به رییس جمهور


معاون اول رییس جمهوری ایران خواستار برخورد قوه قضاییه با توهین‌های «آشکار » به حسن روحانی شد و خبر داد که به معاون حقوقی رئیس جمهوری دستور داده شده تا این موضوع را از قوه قضاییه پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسحاق جهانگیری، شامگاه یکشنبه،۱۷ مرداد، گفت که تلاش دولت این بوده که به جز موارادی که «آشکارا» به رئیس جمهوری و دولت توهین می شود، از توهین‌کنندگان شکایت نکند.

وی با تاکید بر اینکه «حرمت رئیس جمهوری باید رعایت شود» افزود که دولت از قوه قضاییه انتظار دارد،منتظر شکایت نباشد و خود با توهین‌کنندگان برخورد کند.

آقای جهانگیری همچنین گفت که به معاون حقوقی رییس جمهور «تذکر داده‌ایم تا از دستگاه قضا پیگیر این توهین‌ها باشد».

معاون اول رئیس جمهوری ایران روز شنبه نیز حملات افراد «تندرو و افراطی» به حسن روحانی را «خیلی سخیف» و «بی‌سابقه» خوانده و گفته بود که «رئیس جمهوری و دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت و رئیس جمهوری بعد از انقلاب هستند».

در ماه‌های گذشته حملات افراد نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به دولت حسن روحانی و شخص او افزایش یافته و برخی از رسانه‌های اصولگرا از یک دوره‌ای بودن دوره ریاست جمهوری آقای روحانی سخن گفته‌اند.

در همین حال احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز جمعه، ۱۵ مردادماه، حسن روحانی را فرد «ساده‌لوحی» توصیف کرده بود که معتقد است ایران به‌‌واسطه توافق اتمی به عزت رسیده است.

همچنین حمید روحانی، از روحانیون تندرو، خواستار آن شده که حسن روحانی به دلیل اقداماتش در توافق اتمی وین «به جرم خيانت به كشور و دروغ و دوری از ولايت محاكمه شود».

حسن روحانی، رئيس جمهوری، روز دوشنبه، ۱۱ مرداد، در دفاع از توافق اتمی گفته بود که برجام برای ایران «عزت آورد»، در حالی که در دوران تحریم‌ها «همواره دست‌مان به سوی دیگران دراز بود».

درماه‌های گذشته همچنین برخی از چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران،حسین فریدون برادر حسن روحانی، را به فساد اقتصادی متهم کرده‌اند.

از جمله حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، شامگاه شنبه دریک برنامه تلویزیونی تلویحا خواستار برخورد آقای روحانی با برادرش به دلیل فساد اقتصادی شد.

پیش از این و پس از بازداشت علی رستگار، مدیر عامل سابق بانک ملت، نیز تعدادی از رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و موسی غضنفر آبادی، رییس دادگاه انقلاب تهران، آقای فریدون را به «ارتباط » با یک «شبکه فساد بانکی» متهم کرده‌اند.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز ۲۵ خرداد، در واکنش به گزارش‌های منتشر شده علیه دولت روحانی از جمله «حقوق‌های چند صد میلیونی» چند مدیر، از وجود «اتاق فکری» خبر داده بود که به گفته وی، با «انگیزه‌های سیاسی» علیه دولت تشکیل شده و «هر شنبه تعیین می‌کند چه اتفاقی باید رخ دهد»

XS
SM
MD
LG