لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۸

جلیلی پس از دیدار با مصباح: از حضرت استاد متشکریم


 دیدار روز سه‌شنبه جلیلی و مصباح در قم. عکس از تسنیم. محمود حسینی.
دیدار روز سه‌شنبه جلیلی و مصباح در قم. عکس از تسنیم. محمود حسینی.
محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرنگار رهبری سه شنبه هفتم خرداد پس از دیدار با سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، او را فرد «اصلح» در میان نامزدهای انتخابات توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این دیدار در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در قم که ریاست آن را مصباح یزدی برعهده دارد، صورت گرفت. پس از این دیدار، مصباح یزدی و جلیلی در میان خبرنگاران حضور یافتند.

مصباح یزدی به خبرنگاران گفت: «وظیفه ما این است که در میان این عزیزان اصلح را بشناسیم و دوستان ما تلاش‌هایی در این ارتباط انجام داده‌اند و در تشخیص اصلح معیاری که بیشتر از همه مورد توجه بود احیای ارزش‌های اسلامی بود.»

اشاره مصباح یزدی به جبهه پایداری است؛ ائتلافی از اصولگرایان که با محوریت مصباح یزدی تشکیل شده است.

او با اشاره به اجماع جبهه پایداری بر «اصلح» بودن جلیلی، اظهار داشت: «بعد از انصراف لنکرانی، دوستان ما به اتفاق آرا تشخیص دادند که فرد اصلح، جناب آقای دکتر جلیلی هستند که از امتیازات و ویژگی‌های خوبی برخوردارند و امید ما این است که احیای ارزش‌های اسلامی به دست ایشان صورت بگیرد و بهترین یار برای رهبری باشد.»

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: «وظیفه ما این است که هر کدام به نحوی به فراخور حال و وظایفی که بر عهده داریم به نظام اسلامی خدمت کنیم و در این مسیر حرکت و به آقای جلیلی در راستای تحقق این اهداف کمک کنیم.»

مصباح یزدی پیشتر از کامران باقری لنکرانی، نخستین وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد اعلام حمایت کرده و گفته بود که شهادت می دهد در آسمان ها و زمین، کسی اصلح‌تر از او نیست.

اما باقری لنکرانی یک روز پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، به نفع سعید جلیلی از نامزدی انصراف داد. در خبرها گفته شد شورای نگهبان صلاحیت لنکرانی را رد کرده بود و او به این خاطر به نفع جلیلی کنار رفت.

مصباح یزدی روز دوشنبه و پیش از دیدار با سعید جلیلی گفته بود: «با توجه به تحقيق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که ايشان در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پايبندی به دين، عشق به ولايت، جديت در اجرای احکام و اهتمام به ارز‌ش‌های اسلامی، بيش از حد نصاب را دارد.»

مصباح یزدی هشت سال پیش مدافع سرسخت محمود احمدی‌نژاد بود و پیروزی او در انتخابات را ثمره عنایات امام زمان دانسته بود. او اما در دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، به یکی از منتقدان او تبدیل شد و گفت که رئيس جمهور جادو شده است.

جلیلی که دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای با گروه ۱+۵ است، روز سه‌شنبه هم به خبرنگاران گفت: «از حضرت استاد متشکریم که به ما لطف کردند و امروز از نصایح ایشان استفاده کردیم.»

جلیلی افزود: «توفیق بزرگی بود که امروز خدمت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی شرفیاب شدیم. ایشان ستاره درخشان انقلاب اسلامی هستند و وجود ایشان موجب خیر و برکت برای انقلاب و نظام اسلامی است.»

او در ادامه گفت: «باور دارم آنچه که می‌تواند پیشرفت و تعالی دنیا و آخرت را برای ملت ما به ارمغان آورد، تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و مبانی اسلام ناب است و باید از ظرفیت‌های حوزه علمیه، مرجعیت و فقاهت و آنچه که در راستای این گفتمان است در سایه ولایت فقیه استفاده کنیم و این مسیر را ادامه دهیم.»

در همین حال علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس، نسبت به انتخاب سعید جلیلی هشدار داده و گفته است نباید گذاشت کاندیدای تندروها به خیابان پاستور برسد.
XS
SM
MD
LG