لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

سه ‌روزنامه‌نگار دیگر در ایران بازداشت شده‌اند


مهرداد سرجویی، روزنامه‌نگار حوزه بین الملل که مدتی در روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت فعالیت داشته، امیر علامه‌زاده خبرنگار ایلنا و هادی احمدی خبرنگار ایسنا در بازداشت به سر می‌برند.

مهرداد سرجویی بیش از دو ماه و نیم است که در سکوت خبری در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش سایت کلمه، مهرداد سرجویی روزنامه دو ماه و نیم قبل بدون ارائه هیچ دلیل مشخصی در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

به گزارش این سایت، این روزنامه‌نگار حوزه بین‌الملل بلاتکلیف در این بند به سر می‌برد.

در همین حال، شماری از سایت‌‌های نزدیک به مخالفان دولت، از بازداشت امیرعلی علامه‌زاده روزنامه‌نگار و خبرنگار خبرگزاری ایلنا از صبح روز شنبه گذشته خبر داده‌اند.

به گزارش این سایت‌های نزدیک به مخالفان دولت، هیچ خبری از محل بازداشت و نهاد امنیتی مسئول این دستگیری در دست نیست. امیرعلی علامه‌زاده نیز در سکوت خبری به محل نامعلومی منتقل شده است.

در همین روز‌ها، هادی احمدی، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا، نیز با وضعیت مشابهی بازداشت شده است.

به گزارش سایت خبری آفتاب، هادی احمدی، هفته گذشته در کرج بازداشت شده است.

براساس این گزارش، این خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا، یک روز قبل از بازداشت، برای ارائه توضیحاتی احضار شده بود.

آنطور که این سایت‌های خبری نقل کرده‌اند، هادی احمدی چند روز قبل با خانواده خود تماس تلفنی داشته اما علت بازداشتش اعلام نشده است.

احمدی از سال ۸۵ در سرویس اقتصادی ایسنا فعالیت می‌کرد.

یک سال پیش از این زمانی که موجی از بازداشت روزنامه‌نگاران به راه افتاده بود و چند روزنامه‌نگار از تحریریه روزنامه یک سره به بازداشتگاه برده شدند، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در برابر پرسش خبرنگاران که می‌خواستند دلیل بازداشت همکارانشان را بدانند، به این بسنده کرده بود که جرایم آنها امنیتی است.

اما دو سال و نیم پس از برگزاری انتخابات و وقایع پس از آن، از سرگذراندن موج‌های مختلفی از بازداشت فعالان مطبوعاتی و توقیف چند روزنامه و نشریه، همچنان بازداشت روزنامه‌نگارن و خبرنگاران ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG