لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

فرزند مهدی کروبی: تا پیش از انتخابات امیدی به رفع حصر نداریم


محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، از رهبران محصور جنبش سبز ایران، می‌گوید گرچه شرایط حصر در ماه‌های اخیر بهبود یافته، او و خانواده‌اش امیدی ندارند که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۶ حصر شکسته شود.

محمدحسین کروبی در گفت‌وگو با روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان وضع سلامت مهدی کروبی را هم به طور کلی «خوب» توصیف کرد.

حسین کروبی در پاسخ به این پرسش که آیا رایزنی‌هایی از سوی دولت یا برخی مسئولان برای رفع حصر انجام می‌شود گفت: «خیر! بر اساس اخباری هم که داریم، معتقدیم تا انتخابات ریاست جمهوری، هیچ تغییری در خصوص شرایط پدر اتفاق نخواهد افتاد.»

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اسفند سال ۸۹ در پی اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸در حبس خانگی به‌ سر می‌برند.

در سال ۹۲، حسن روحانی، رئیس جمهور، در مبارزه‌های انتخاباتی خود بارها وعده داد که مشکل حصر را رفع کند.

حسن روحانی در آن زمان می‌گفت: «معتقدم اساسا رئیس جمهور آینده باید به دنبال کم کردن فاصله‌ها و از بین بردن فضای امنیتی در کشور باشد تا نه تنها آنهایی که در حصر هستند آزاد شوند، بلکه آنهایی که به خاطر اتفاقات سال ۸۸ زندانی شده‌اند هم آزاد شوند.»

گرچه مقام‌های دولتی هرچند وقت یک بار در پاسخ به خبرنگاران می‌گویند دولت نسبت به حصر بی‌تفاوت نیست، ابراهیم یونسی دستیار رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها به صراحت گفته است که دولت در این زمینه از اختیار کافی برخوردار نیست.

محمدحسین کروبی روز چهارشنبه همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اقدامات محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس درباره حصر گفت: «... خانواده هنوز در جریان کاری قرار نگرفته است، اما همین که ایشان کاری هم انجام ندهد و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش بحث حصر را زنده نگه داشته است، کار بزرگی است و قابل تشکر است.»

به گفته حسین کروبی، چهار روزنامه روزنامه کیهان، اطلاعات، جمهوری اسلامی و آرمان در اختیار مهدی کروبی قرار می‌گیرد و به اخبار صداوسیما هم دسترسی دارد.

حسین کروبی می‌گوید که پدرش از «اقدامات آقای روحانی رضایت دارند» و او معتقد است که وی بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می‌رسد.

XS
SM
MD
LG