لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

امیررضا خادم معاون وزیر ورزش شد


 امیررضا خادم
امیررضا خادم
وزیر ورزش وجوانان، امیررضا خادم رییس پیشین فدراسیون کشتی، را به عنوان معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌ها منصوب کرد. او جایگزین احمد رسولی‌نژاد شده است که در دولت قبلی فعالیت می‌کرد.

فردی که تصدی این معاونت را بر عهده می‌‎گیرد باید حداقل یک دوره سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را داشته باشد، امیررضا خادم هم نماینده تهران در مجلس هفتم بوده. او دکترای مدیریت دارد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

به خاطر ارتباط مستقیم با نمایندگان مجلس، این سمت همواره در دوره‌های پیشین حاشیه ساز بوده است. وقتی محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی بود، عبدالرضا ساور معاون پارلمانی این سازمان ارتباط نزدیکی با برخی نمایندگان مجلس داشت و اهدای میزان قابل توجهی از البسه ورزشی به آنها با توجیه «توزیع در حوزه انتخابیه» خبرساز شده بود.

آذر ۸۵ ساور عازم یونان شد و دلیل سفر خود را شركت در سمینار حقوق ورزش عنوان كرد. مدتی بعد اما دبیركل حقوق ورزش آسیا خبر داد كه همایشی در این زمینه به میزبانی یونان برگزار نشده است. كامبیز بابایی گفت: حقوق ورزش هر سال فقط یک سمینار بین‌المللی دارد که آن همایش هم در اسلوونی تشكیل شده و خود او نماینده ایران بوده!

در دوران مدیریت احمد رسولی‌نژاد نیز ارتباط شخصی معاونت پارلمانی با وکلای مجلس جنجال‌ساز شد. او مسئول یافتن تیم برای فرزندان و خویشاوندان نمایندگان شده بود! موضوعی که در برنامه ۹۰ هم مطرح شد و عصبانیت رسولی‌نژاد را روی خط برنامه در پی داشت.

رسولی‌نژاد از پرویز مظلومی سرمربی استقلال خواسته بود با جذب بازیکنی به نام حسین علوی موافقت کند. پیش از پذیرش این تصمیم توسط مظلومی، باشگاه استقلال با علوی قرارداد بست. او فقط در تمرینات حضور یافت و به میدان نرفت. فتح‌الله‌ زاده هم سفارشی بودن این فوتبالیست را تکذیب کرد.

پرویز مظلومی سکوت کرد و حاضر به پاسخگویی نشد. با افزایش انتقادات، رسولی‌نژاد به برنامه ۹۰ گفت: نمایندگان مجلس با من در ارتباط هستند و بعضاً می‌خواهند تا پسرشان را به تیمی معرفی کنیم. من هم آنها را به جواد زرینچه و اصغر حاجیلو ارجاع می‌دهم.

فردوسی‌پور پرسید: پس کسانی که معرف و نماینده مجلس نمی‌شناسند، چطور وارد تیم شوند؟ رسولی‌نژاد هم پاسخ داد: شما قصد تخریب مرا دارید نمی‌خواستم روی خط بیایم اما وقتی در حق اعضای هیات مدیره جفا شد روی خط آمدم.

وزارت ورزش دارای شش معاونت است. «سازمان‌دهی امور جوانان» زیر نظر محمود گلزاری است که توسط رضا صالحی امیری به کار دعوت شد و جای صادق اکبری را گرفت.

حجت‌الاسلام ناصر نقویان «معاون امور فرهنگی و تربیتی» جایگزین سیدباقر پیشنمازی شده بود. تقویان توسط رضا صالحی امیری منصوب شده بود و پس از مدتی کوتاه از سمت خود کناره گرفت. هنوز گودرزی گزینه خود را برای این معاونت معرفی نکرده است. معاون «توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» نصرالله سجادی است که خودش گزینه وزارت ورزش بود اما رای اعتماد نگرفت.

«امور بانوان و توسعه ورزش همگانی» را رباب شهریان اداره می‌کند که هفته گذشته جای مرضیه اکبرآبادی را در این سمت گرفت. «توسعه منابع و پشیبانی» زیر نظر مناف هاشمی است که توسط رضا صالحی امیری سرپرست سابق وزارت ورزش، به این سمت منصوب شد.

«معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها» نیز به امیررضا خادم سپرده شده است. در نمودار سازمانی وزارت ورزش، اداره کل امور حقوقی، دفتر هماهنگی امور استان‌ها و دفتر امور مجلس، زیر نظر معاون این حوزه اداره می‌شود.

در حکم محمود گودرزی به خادم آمده: «امیدوارم با به کارگیری نیروهای صاحب‌نظر و همکاری سایر معاونت‌ها، دفاتر ستادی و ادارات کل استانی نهایت تلاش خود را جهت بهبود و پویایی حوزه مربوطه مبذول داشته و در راه پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان کوشا باشید.»

خادم بعد از انتصابش به سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد گودرزی در به کارگیری متخصصان قابل تقدیر است و از ایشان به خاطر این اعتماد تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانم در مسئولیت جدید مفید باشم.

او پس از بازی‌های آسیایی بوسان توسط محسن مهرعلیزاده از ریاست فدراسیون کشتی برکنار شد. خادم در شرح ماجرا گفته بود: به مهرعلیزاده گفتم استعفا نخواهم کرد اما حالا كه اصرار می‌كنید این طور می‌نویسم: «جناب آقای مهرعلیزاده، حسب‌الامر جناب عالی از مسئولیت خود استعفا می‌دهم.»

او در دوران سرپرستی حجت‌الله خطیب دو بار برای احراز سمت ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرد که انتخابات به تعویق افتاد و هنوز هم بعد از دو سال و نیم برگزار نشده است.

سرپرست فعلی برادرش رسول خادم است. امیر درباره احتمال سومین ثبت نام برای انتخابات کشتی گفته بود: «این‌ بار هستند کسانی که بتوانند به کشتی کمک کنند و دیگر ضرورتی نیست که ثبت‌نام کنم. هرچند اگر انتخابات در حالت عادی برگزار می‌شد شاید حضور پیدا می‌کردم.»

ماه گذشته درخواست او برای حضور در انتخابات کمیته المپیک رد شد. بهرام افشارزاده دبیرکل این کمیته گفت خادم اجازه حضور در انتخابات را ندارد.
XS
SM
MD
LG