لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

معلمی در خاش هنگام نجات دانش‌آموزان جان باخت


یک معلم در جریان نجات دانش‌‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه مرزی «روتک» در بخش مرکزی «خاش» استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داد و معلمی دیگر زخمی شد.

سایت محلی «عصر هامون» گزارش کرده روز یکشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) دو معلم در جریان نجات جان دانش‌آموزانی که زیر دیواری حال ریزش قرار داشتند٬ کشته و زخمی شدند.

حمیدرضا گنگوزهی
حمیدرضا گنگوزهی

این سایت محلی هویت معلم جان باخته را «حمیدرضا گنگوزهی» و معلم زخمی را «عبدالرئوف شهنوازی» اعلام کرده است.

علیرضا نخعی٬ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، هم اعلام کرده که ریزش دیوار مخروبه‌ای در مسیر دانش‌آموزان٬ عامل اصلی این حادثه بوده است.

نخعی افزوده بارندگی‌های اخیر در این منطقه منجر به سست شدن استحکام این دیوار شده و معلمان در جریان نجات دانش‌آموزانی که در مجاورت آن قرار داشتند٬ کشته و زخمی شدند.

به گفته وی پس از نجات دانش‌آموزان٬ دو معلم مذکور زیر آوار مدفون شده و نجات آنها مدتی طول کشید که در ‌‌نهایت «حمید گنگوزهی» در راه انتقال به بیمارستان جان می‌بازد.

محمداکبر چاکر زهی٬ فرماندار خاش هم در گفت‌و‌گو با ایرنا علت ریزش این دیوار «قدیمی و فرسوده» متعلق به یک خانه روستایی را «وقوع توفان و گردباد شدید» اعلام کرده است.

چاکرزهی گفته معلم جان باخته «هنگام زنگ تفریح متوجه ریزش دیوار اتاق مخروبه در همسایگی ساختمان مدرسه بر روی بچه‌ها شده و به سرعت اقدام به نجات دانش آموزان می‌کند.»

به گفته وی «دیوار منزل روستایی که در همسایگی مدرسه قرار داشت بدلیل بارندگی‌های اخیر نم کشیده بود که برای دانش آموزان خطرساز شد.»

۵۳ دانش آموز در دبستان «شهید رحیمی» روستای «نوکجوی» منطقه مرزی «روتک» در «خاش» تحصیل می‌کنند.

منطقه مرزی «روتک» به طول ۱۲۴ کیلومتر در بخش مرکزی خاش همجوار با کشور پاکستان است. خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

XS
SM
MD
LG