لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۱

محمد خاتمی: مسئولان برای یک‌بار هم که شده با معترضان مذاکره کنند


محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، از زندانیان سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند خواست به اعتصاب خود پایان دهند و خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی نیز گفت که «یکبار هم که شده، از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.»

محمد خاتمی در دیدار با مریم قدس، همسر فیض‌الله عرب‌سرخی که در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می‌برد با ارسال پیامی به زندانیان اعتصاب‌کننده خواستار آن شد که هر چه زودتر به این اعتصاب پایان دهند.

محمد خاتمی در این پیام که خطاب به فیض‌الله عرب سرخی نوشته شده، تصریح می‌کند: «چند روزی است که شما و عده‌ای از عزیزانی که در زندان بسر می‌برند به اعتصاب غذا دست زده‌اید و این امر همه ما را نسبت به سلامتی شما نگران کرده است و پاره‌ای اخبار نیز این نگرانی را تشدید می‌کند.»

رئیس جمهور پیشین ایران تصریح می‌کند: «انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.»

محمد خاتمی در ادامه پیام خود حاکمیت را مورد خطاب قرار داده و می‌گوید: «از سوی دیگر اگر صدای ما به مسئولان می‌رسد از آنان می‌خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند. آنان مطالبی دارند که در جریان مذاکره بهتر می توان به آنها رسیدگی کرد تا یا دوستان قانع شوند یا مطالب آنان مورد توجه و اجابت قرار گیرد.»

قربان بهزادیان‌نژاد، بهمن احمدی‌امویی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عبدالله مومنی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، امیرخسرو دلیرثانی، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد جواد مظفر، محمد رضا مقیسه و محمد داوری ۱۲نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از روز شنبه ۲۸ خرداد در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زدند.

در پی آن کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی، شش نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر، نیز به آنها پیوستند.

با آزادی عمادالدین باقی از زندان اوین، مهدی کریمیان اقبال به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوست و پس از مرخصی محمد جواد مظفر، محسن‌امین‌زاده از مرخصی به زندان فراخوانده شد و او نیز به محض ورود به زندان به اعتصاب‌کنندگان پیوست.

در همین حال سایت کلمه گزارش داده است، عبدالله مومنی، محسن امین‌زاده، ابوالفضل قدیانی، مهدی کریمیان اقبال و بهمن احمدی امویی در اثر اعتصاب غذا با مشکل جسمی روبرو شده و به بهداری زندان اوین انتقال یافته‌اند.
XS
SM
MD
LG