لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

چندین فرمانده سپاه در حمله انتحاری در جنوب شرق ایران کشته شدند


سرتیپ نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه
سرتیپ نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه
چندین فرمانده ارشد سپاه پاسداران و از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان در یک حمله انتحاری کشته شدند.

خبرگزاری فارس گزارش داده است، نورعلی شوشتری به هنگام شرکت در جلسه سران طوایف و ریش‌سفیدان در منطقه «پیشین» در محدوده شهرستان سرباز در یک عملیات انتحاری به قتل رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، در نشست سران قبايل و طوايف در پيشين بلوچستان فردی با بستن مواد منفجره به خود اقدام به انفجار آن کرده است.

ایرنا، افزوده است که در جریان سوءقصد امروز نزدیک به ۶۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

به گفته جلال سیاح، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، عامل حمله انتحاری، با حضور در محل پذیرایی میهمانان همایش «هم‌اندیشی سران طوایف و معتمدین شهرستان سرباز» ، ‌بمب را منفجر کرده است.
گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که علاوه بر نورعلی شوشتری، سرتیپ رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار ولی فتح مرادی فرمانده سپاه ایرانشهر، سرهنگ پاسدار عبدالصمد میرشهرکی فرمانده تیپ امام علی و فرمانده سپاه سرباز، نیز کشته شده‌اند.

نورعلی شوشتری جانشين فرمانده نیروی زمینی سپاه، فروردین ماه امسال، از سوی محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، با حفظ سمت به عنوان فرمانده جدید قرارگاه قدس در جنوب شرقی ایران منصوب شده بود.

مسئولیت امنیت منطقه سیستان و بلوچستان در سال جاری خورشیدی به سپاه پاسداران سپرده شد.

سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای، ترور فرماندهان این نیرو را به «ایادی سرسپرده و مزدور استکبار جهانی» نسبت داده و آن را در راستای «شکستن وحدت شیعه و سنی» دانسته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس ترور فرماندهان سپاه را محکوم کرد و هدف از این حمله را «برهم زدن امنيت» در منطقه عنوان کرد.

در گزارش خبرگزاری فارس آمده است این گروه از فرماندهان سپاه پاسداران در تدارک برگزاری همايش وحدت ميان عشاير شيعی و سنی بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید در این بمبگذاری شماری از سران قبایل و عشایر استان سیستان و بلوچستان نیز کشته شده‌اند.

در همین حال جلال سیاح، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان، به خبرگزاری مهر گفته است که عامل حمله انتحاری، با حضور در محل پذیرایی میهمانان همایش «هم‌اندیشی سران طوایف و معتمدین شهرستان سرباز» ، ‌بمب را منفجر کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده نگرفته است.
XS
SM
MD
LG