لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۴

«حمله نيروهای امنيتی به خانواده های همت و باکری در مقابل منزل کروبی»


تصویری از در ورودی منزل مهدی کروبی
تصویری از در ورودی منزل مهدی کروبی
گزارش ها حاکی است خانواده های همت و باکری، دو فرمانده نظامی سرشناس ایران که در جنگ کشته شدند، در هنگام ورود به منزل مهدی کروبی با مقاومت نيروهای امنيتی روبرو شدند و حتی در جريان درگيری از گاز اشک آور استفاده کرده و به ضرب و شتم خانواده باکری و همت پرداخته اند.

به گزارش سحام نيوز، خانواده همت و باکری که از آنها به عنوان «سرداران شهيد جنگ» ياد می شود، در تماس با آقای کروبی، خواهان ديدار با او می شوند و قرار اين گذاشته می شود که چهارشنبه شب، آقای کروبی به خانه باکری برود.

اين گزارش حاکی است صبح روز چهارشنبه نيروهای امنيتی و اطلاعاتی از اين دعوت مطلع شده و در تماس با محافظان آقای کروبی پيام می دهند تا اين دعوت را پاسخ نگويد. گفته شده که نيروهای امنيتی در اين پيام گفته بودند نيروهايی سازماندهی شده اند تا به هنگام حضور آقای کروبی در منزل باکری، به خانه حمله کنند. يک منبع آگاه در گفت وگو با راديو فردا هم گزارش سحام نيوز را تاييد کرده است.

گزارش سحام نيوز حاکی است که مهدی کروبی به دليل پرهيز از درگيری و توهين، طی تماس تلفنی برنامه را لغو می کند. پس از آن، خانواده باکری و همت به منزل آقای کروبی مراجعه می کنند که در هنگام ورود با ممانعت نيروهای امنيتی مستقر در محل روبرو می شوند.

اين ممانعت به درگيری منتهی می شود که در آن نيروهای امنيتی از گاز اشک آور استفاده کرده و خانواده باکری و همت را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و فرزند باکری را دستگير کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده و پس از چند ساعت آزاد می کنند.

وبسايت کلمه هم پيشتر گزارش کرده بود که نيروهای امنيتی مانع ديدار خانواده های باکری و همت با ميرحسين موسوی شده اند و اجازه ورود به آنها نداده اند.

محمد ابراهيم همت، از فرماندهان جنگ بود که در سال ۶۲ در عمليات خيبر کشته شد. مهدی باکری هم از فرماندهان جنگی بود که در سال ۶۳ کشته شد. مهدی باکری دو برادر هم داشت که آن دو نيز در جريان جنگ کشته شدند. همسر مهدی باکری يک بار حتی نامزد نمايندگی مجلس شده بود که رد صلاحيت شد.

با اين حال و به رغم درگيری ها، خانواده های باکری و همت توانستند به ديدار مهدی کروبی بروند. به گزارش سحام نيوز، خانواده اين دو شهيد در جريان اين ديدار به آقای کروبی گفتند:« شما با ايستادگی و مقاومت خود به روحانيتی که در اين چند سال اخير ضربه خورده بود عزت و افتخار داديد. شما با صبر و استقامت از آرمان های امام، خون شهدا و حقوق مردم شجاعانه دفاع کرديد.»
XS
SM
MD
LG