لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۹

حسنی مبارک: اگر بروم هرج‌ومرج می‌شود؛ هرگز فرار نمی‌کنم


حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، روز پنجشنبه اعلام کرد مایل است از قدرت کنار برود اما بیم آن دارد که با رفتن او هرج و مرج در کشور حاکم شود.

حسنی مبارک در مصاحبه با کریستین امانپور از شبکه ای بی سی گفت از دیدن خشونت‌ها در میدان التحریر قاهره متاسف شده است اما دولت وی مسئول این رویداد‌ها نبوده است.

به گفته کریستین امانپور، رئیس جمهوری مصر در مقابل، گروه اخوان المسلین را مسئول خشونت‌های جاری معرفی کرده است.

حسنی مبارک که دهمین روز از اعتراض‌ها را پشت سرگذاشته همچنین در این مصاحبه گفته است از ریاست جمهوری خسته شده و دوست داشت که همین حالا می‌توانست کناره‌گیری کند، اما کنار نمی‌رود چراکه بیم دارد کشور در هرج و مرج فرو رود.

حسنی مبارک در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره حمله هواداران وی به تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر چیست گفت: «درباره روز گذشته بسیار ناراحتم؛ من دوست ندارم که ببینم مصری‌ها با هم درگیر می‌شوند.»

رئیس جمهوری مصر درباره مردمی که خواستار رفتن وی هستندو علیه او شعار می‌دهند، گفت: «من به اینکه مردم درباره‌ام چه می‌گویند،اهمیت نمی‌دهم . من اکنون به کشورم فکر می‌کنم، برای من مصر اهمیت دارد.»

حسنی مبارک همچنین گفت پس از آنکه در پیام روز دوشنبه اعلام کرد دیگر برای ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود، احساس آسایش به وی دست داد.

حسنی مبارک همچنین به کریستین امانپور گفته است که وی هیچگاه قصد نداشته است، پسرش جمال را به قدرت برساند.

حسنی مبارک که به گفته گزارشگر ای بی سی در کاخ خود به همراه خانواده‌اش به سر می‌برد، همچنین تصریح کرده است که هرگز فرار نخواهد کرد.

حسنی مبارک گفت: «هرگز فرار نخواهم کرد. در همین خاک خواهم مرد.»

مبارک همچنین در این مصاحبه از دورانی که بر کشور حکومت کرده دفاع کرد.

هنگامی که از مبارک پرسیده شد چه پاسخی به درخواست‌های سربسته آمریکا برای کناره‌گیری داده است، اظهار داشت به باراک اوباما گفته است: «تو به فرهنگ مصر آشنا نیستی و نمی‌دانی اگر من همین حالا کنار بروم چه اتفاقی روی خواهد داد.»

حسنی مبارک تصریح کرد: «من هرگز دوباره نامزد نخواهم شد و هرگز قصد نداشتم جمال پس از من رئیس جمهور شود.»
XS
SM
MD
LG