لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۷

ابراز تاسف «عمیق» آمریکا از گزارش ضرب‌ و شتم شهروندش در اسرائیل


مادر نوجوان آمریکایی-فلسطینی، عکسی از او را پس از ضرب و شتم به خبرنگاران نشان می‌دهد
مادر نوجوان آمریکایی-فلسطینی، عکسی از او را پس از ضرب و شتم به خبرنگاران نشان می‌دهد

وزارت خارجه آمریکا با تائید خبر دستگیری طارق ابوخضیر، شهروند نوجوان آن کشور، در اسرائیل، در مورد گزارش‌ها از ضرب و شتم او در بازداشت عمیقا ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیقاتی شفاف و سریع در این مورد شده است.

بنا بر گزارش‌ها و تصاویری که مادر او آنها را به خبرنگاران نشان داده است، طارق ابوخضیر در بازداشت پلیس، شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ۱۴ تیر ماه گفته است یک مقام رسمی از کنسولگری ایالات متحده در بیت‌المقدس، با ابوخضیر ۱۵ ساله ملاقات کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای در این مورد می‌گوید «شدیدا هرگونه استفاده بیش از اندازه از زور را محکوم کرده» و خواستار «تحقیقات سریع، شفاف و قابل اعتماد در مورد هرگونه استفاده بیش از اندازه از زور است».

آمریکا در عین حال «نگرانی عمیق» خود را در مورد افزایش خشونت‌ها، ابراز کرده و از همه طرف‌ها خواسته است تا گام‌هایی را برای بازگرداندن آرامش و جلوگیری از آسیب رساندن به بی‌گناهان، بردارند.

طارق ابوخضیر، از بستگان نزدیک محمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی است که در پی پیدا شدن جسد سه نوجوان اسرائیلی ربوده شده، به قتل رسید.

پیدا شدن جسد نوجوان‌های اسرائیلی که تل‌آویو حماس را مسئول قتل آنها می‌داند و سپس قتل نوجوان فلسطینی به دوری تازه از تنش‌ها انجامیده است.

تظاهرات فلسطینی‌ها که در مراسم تشییع این نوجوان در روز جمعه آغاز شد، همچنان ادامه داشته است. به گزارش روزنامه هاآرتص، طی دور تازه‌ای از درگیری‌ها در تظاهرات ۱۳ مامور پلیس جراحت سطحی برداشته و چندین نفر نیز بازداشت شده‌اند.

همزمان موشک‌پرانی‌ها از غزه نیز ادامه داشته و نیروی هوایی اسرائیل طی روزهای گذشته به اهدافی در آن منطقه حمله کرده است.

نیروهای اسرائیلی در مرز غزه تقویت شده‌اند.

بنا بر گزارش ارتش اسرائیل طی دو روز گذشته ۲۸ موشک به سوی خاک اسرائیل پرتاب شده‌اند، جلوی هشت موشک گرفته شده و به هفت هدف در نوار غزه حمله شده است.

بنا بر گزارش‌ها از اسرائیل وزیران تندروی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن کشور، خواستار انجام واکنشی شدید علیه حماس هستند.

آویگدور لیبرمن، از این دسته وزیران کابینه اسرائیل است؛ او روز جمعه در سخنانی، آشکارا خواستار ترور سران ارشد جنبش حماس شد.

XS
SM
MD
LG