لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۷

۴۶ دانش‌آموز در مشهد دچار مسمومیت غذایی شدند


معاون سياسی و امنيتی فرماندار مشهد گفته است که ۴۶ دانش آموز که از قم به مشهد رفته بودند بر اثر استفاده «از غذای فاسد» دچار مسموميت شده اند. گزارش ها حاکی است که ۲۷ نفر از اين دانش آموزان روز پنجشنبه ۱۱ تيرماه از بيمارستان مرخص شده اند.

به گزارش ايسنا، عبدالله ارجاعی، معاون سياسی و امنيتی فرماندار مشهد ، اظهار داشت: «اين دانش‌آموزان از قم برای زيارت به مشهد آمده بودند که به دليل کم‌توجهی مسئولان، اسکان آنان در مکانی که مجوز نداشت انجام شد و از موادغذايی غيربهداشتی نيز استفاده شده است.»

وی اضافه کرده است:«اين دانش‌آموزان موادغذايی تاريخ گذشته و شيرموز استفاده کرده‌اند که هنوز مشخص نشده مسموميت به دليل کدام يک از اين مواد بوده است.»

در همين حال، به گزارش ايرنا، دکتر احسان بلوردی، مدير بيمارستان «امام رضا» نيز گفته است که ۳۱ نفر از اين دانش آموزان دچار مسموميت شده اند.

اين مقام بيمارستانی همچين افزوده است: اين زائران که در يکی از حسينيه های مشهد اسکان داشتند بامداد پنجشنبه ۱۱ تير ماه به علت استفاده از غذای فاسد به اورژانس عدالتيان بيمارستان امام رضا منتقل شدند.

وی اضافه کرده است:«با اقدامات و رسيدگی به موقع گروه پزشکی و پرستاری اين بيمارستان هم اينک همه بيماران بهبود يافته لذا ۲۷ نفر آنان تاکنون از بيمارستان مرخص شده اند.»

دکتر احسان بلوردی شرايط عمومی چهار بيمار بستری در اورژانس را نيز رضايتبخش اعلام کرده و گفته است: اين بيماران نيز پس از بهبودی کامل امروز مرخص خواهند شد.

در خردادماه سال جاری نیز ۲۳ زائر عربستانی در مشهد مسموم شدند که مسمومیت به مرگ سه تن از آنها منجر شد.

XS
SM
MD
LG